kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
4 سال پس از شهادت در سوریه

2 شهید مدافع حرم به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند

خانواده شهید مدافع حرم سردار «حمید محمدرضایی» و بسیجی شهید مدافع حرم «میثم نظری» دیروز پس از چهار سال چشم انتظاری در معراج شهدای تهران به دیدار شهیدانشان رفتند.





به گزارش خبرنگار کیهان، معراج شهدای تهران صبح دیروز باز هم شاهد وصال یک شهید تازه تفحص شده با خانواده چشم انتظارش بود. این شهید هرچند دلاورمردی از دوران پر افتخار دفاع مقدس بود، اما پیکرش پس از چهار سال از حریم حرم حضرت زینب(س) بازگشته بود.
در مراسم دیروز پدر و مادر و همسر و فرزندان این شهید با‌اشک چشم خود به استقبال شهیدشان آمده بودند.  
شهید مدافع حرم سردار حاج حمید محمدرضایی متولد 1350 در منطقه شال قزوین بود و در سال ١٣۶۴ به جبهه اعزام شد. وی در سال ١٣۶۶ به عضویت سپاه پاسداران در آمد و در همین سال در عملیات والفجر ۱۰ در آزادسازی شهر حلبچه عراق و سال ١٣۶٧ در عملیات بیت المقدس ۶ در منطقه سلیمانیه عراق شرکت و به مقام جانبازی نائل آمد.
سردار شهید محمدرضایی در سال ١٣۶٩ ازدواج نمود که ثمره آن یک دختر و دو پسر است.
این شهید سرافراز در آخرین مسئولیت خود که معاون عملیات تیپ ٨٢ صاحب الامر قزوین بود با فرماندهی عملیات مقابله با گروهک تروریستی غرب کشور (پژاک) در سال ۱۳۹۰ در پاکسازی آن منطقه از لوث وجود آنان نقش ویژه‌ای داشت.
شهید محمدرضایی اولین بار در سال ۱۳۹۱ و دومین بار، اردیبهشت سال ۱۳۹۴ به منطقه سخنه در ۷۰ کیلومتری تدمر سوریه به عنوان مستشار نظامی اعزام شد که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت همان سال، آن منطقه توسط گروهک داعش‌اشغال شد و شهید سردار حمید محمدرضایی در آن منطقه مفقودالاثر شد.
در نهایت با پیگیری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سپاه قدس، پیکر مطهر شهید به همراه چهار شهید مدافع حرم ایرانی دیگر کشف و از طریق ازمایش
«D.N.A» شناسایی و به کشور بازگردانده شد.
مراسم تشییع و تدفین شهید محمدرضایی در استان قزوین برگزار خواهد شد.
گفتنی است، شهید علی محمدرضایی برادر شهید سردار حمید محمدرضایی نیز سال ١٣۶٥ در عملیات کربلا ۵ به شهادت رسیده است و پیکر وی نیز سال گذشته پس از 31 سال به آغوش خانواده بازگشته بود.
وداع با پیکر شهید بسیجی مدافع حرم «میثم نظری»
همچنین عصر دیروز مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم میثم نظری در معراج شهدای تهران برگزار شد.
به گزارش تسنیم، در این مراسم که در حسینیه معراج الشهدا برگزار شد، خانواده و جمع کثیری از بستگان و دوستان شهید نظری با پیکر شهیدشان وداع کرده و بر مصیبت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)‌گریستند.
 قرار است پیکر مطهر شهید نظری در گلزار شهدای کن به خاک سپرده شود.
شهید مدافع حرم میثم نظری 27 ساله بود که به‌صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم عقیله بنی‌هاشم(س) به سوریه رفت و سال 94 در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) در منطقه خان‌طومان سوریه به همراه 12 نفر از همرزمانش به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
پیکر این شهید مدافع حرم طی عملیات شناسایی در سوریه به همراه چهار شهید ایرانی دیگر تفحص و به میهن بازگشت.