kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
در دومین روز از رزمایش «ولایت 97» اجرا شد

نمایش قدرت زیردریایی «غدیر» با شلیک اژدر بومی «والفجر»

در دومین روز از رزمایش دریایی «ولایت 97» زیردریایی‌های طارق و غدیر به شلیک اژدر پرداختند همچنین یگان‌های متعدد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهداف تعیین شده را نابود کردند که مهم‌ترین آنها شلیک موفقیت‌آمیز موشک‌های کروز از ساحل و از شناورها به سمت اهداف بود.

در دومین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش دریایی  «ولایت ۹۷»، یگان‌های زیرسطحی نیروی دریایی با بکارگیری انواع اژدرها، به مقابله با تهدیدات سطحی و زیرسطحی پرداختند.  در جریان این تمرین، زیردریایی طارق اقدام به پرتاب اژدر الکتریکی کرد و زیردریایی غدیر نیز اژدر بومی والفجر را شلیک کرد.
یک فروند بالگرد SH نیز در ادامه این رزمایش، با پرتاب اژدر مارک۴۶، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
ناوشکن شهید دریابان نقدی، ناوچه موشک انداز تبرزین و سامانه موشکی ساحل به دریا، در دومین روز از رزمایش ولایت 97 نیروی دریایی ارتش، اهداف دریایی از پیش تعیین شده را منهدم کردند.
دو شناور این نیرو شامل ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناوچه موشک انداز تبرزین، با شلیک دو فروند موشک کروز قادر و قدیر، اهداف دریایی مورد نظر را منهدم کردند.
علاوه ‌بر این دو شناور، سامانه موشکی ساحل به دریا نیز با پرتاب یک فروند موشک قادر، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
بنا بر این گزارش، موشک‌های قادر با برد 250 و قدیر با برد 300 کیلومتر، قابلیت شلیک از روی شناورهای سطحی، سامانه‌های ساحلی و هواگرد را دارند.
در ادامه دومین روز از مرحله سوم رزمایش دریایی «ولایت۹۷»، هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی مجهز به انواع  بمب اقدام به مقابله با یگان‌های دشمن فرضی کردند.
در ادامه این عملیات، یگان‌های پدافندی نیروی دریایی نیز توانستند با سامانه‌های در اختیار خود ازجمله موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد متعلق به دشمن که قصد نفوذ به آسمان کشورمان را داشتند، مورد اصابت قرار داده و سرنگون کنند.
رزمایش بزرگ «ولایت۹۷» در آب‌های جنوب و جنوب شرق کشور از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و مدار 10 درجه اقیانوس هند در حال اجراست.
همچنین در ادامه این رزمایش هواناوهای یگان هوا دریا در کنار انجام ماموریت‌های ذاتی حمل ‌و نقل سریع نیروها در مناطق مختلف عملیاتی، اقدام به پرتاب موشک کروز سطح به سطح کردند.
این موشک توانست هدف مورد نظر را در فاصله دور با موفقیت مورد اصابت قرار دهد. یگانهای هواناو نداجا در سال‌های اخیر به سامانه‌های موشک انداز مجهز شدند که می‌توانند نقش مهمی در تقابل با دشمن ایفا کنند. مرحله نمایش قدرت رزمایش ولایت 97 به مدت سه روز در بخش بزرگی از سواحل جنوبی کشورمان در منطقه مکران از شرق تنگه هرمز و سواحل دریای عمان تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند در حال برگزاری است.