kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
خطیب جمعه تهران:

دولت پاکستان به سرعت رفتار گذشته خود را اصلاح کند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از دولت پاکستان به عنوان یک همسایه مسلمان انتظار می‌رود به سرعت رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را برای تداوم اصول برادری هموار نماید، گفت: برای ملت ایران، مسئولان نظام، نیروهای اقتدار آفرین و پاسداران امنیت کشور هرگز قابل قبول نیست سرزمین یک کشور اسلامی همسایه به پایگاهی برای تربیت مزدوران تروریست تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب صادر شد، گفت: این بیانیه منشوری برای خودسازی، جامعه سازی و تبیین‌کننده فصل نوین حرکت انقلابی و عمل جهادی ملت بزرگ ایران و امت اسلام و جبهه مقاومت است.
به گزارش مهر، وی تاکید کرد: راهکارهای خلق و تثبیت اراده ملی در کانون مدیریت کشور، ارتقای بینش سیاسی به مسائل منطقه و نگاه به مسائل بین‌المللی، سنگین نمودن کفه عدالت در تقسیم امکانات کشور و افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی شکوهمند و ابهت آفرین در برابر قدرت‌های استکباری و آمریکای جهان‌خوار در این بیانیه تبیین شده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مبانی و اصول و ارزش‌های انقلاب برآمده از قرآن و سیره اولیای الهی است، اظهار داشت: این مبانی استوار و دارای استحکام منطقی و علمی است. رهبر انقلاب به درستی ‌اشاره فرمودند که این اصول و ارزش‌ها برای همیشه در نزد انسان‌ها و جوامع بشری زیبا و پرجاذبه است، زیرا با فطرت آنان هماهنگ است.
حجت‌الاسلام والمسلمین  ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر امام بزرگوار و امروز خلف صالح او این قله‌های بزرگ را فتح کرده است. امام جمعه موقت تهران گفت: امروز ملت اسلام در عراق، سوریه، غزه، یمن، بحرین و سراسر عالم اسلام، عزیز و پیشتازند و هر روز سنگر جدیدی را فتح می‌کنند، چون رهبر صالحی را برگزیده‌اند.
وی همچنین شهادت جمعی از بهترین فرزندان میهن اسلامی، پاسداران عزت و شرف، آفرینندگان امنیت و اقتدار، مرزداران سلحشور را به امت اسلام، مردم شریف خطه اصفهان، عموم رزمندگان و سپاهیان و نیروهای مقتدر مسلح کشور تبریک و تسلیت گفت.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: برای ملت ایران، مسئولان نظام، نیروهای اقتدار آفرین و پاسداران امنیت کشور هرگز قابل قبول نیست سرزمین یک کشور اسلامی همسایه به پایگاهی برای تربیت مزدوران تروریست تبدیل شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین  ابوترابی فرد با بیان اینکه از دولت پاکستان به عنوان یک همسایه مسلمان انتظار می‌رود به سرعت رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را برای تداوم اصول برادری هموار نماید، گفت: شایسته یک کشور نیست با همسایگان خود در شمال، جنوب و غرب چنین شرایط ناگواری را تجربه کند.
وی خطاب به نمایندگان مجلس، ابراز داشت: خواهش می‌کنم به لایحه بودجه دقت فرمایید، ببینید در این لایحه چند قدم برای کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی، حمایت از تولید، کاهش شدت انرژی و مدیریت مصرف برداشته شده است.
امام جمعه موقت تهران عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی را از عیوب داخلی خواند و گفت: مهم‌ترین عیوب از نظر سکان‌دار انقلاب اسلامی، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیت داخل، بودجه بندی معیوب و نامتوازن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین  ابوترابی فرد بیان داشت: خواهش می‌کنم در مجلس بررسی کنید که چند قدم می‌توانید از عیوب بودجه کاسته و در راستای ایجاد انضباط مالی بردارید.
وی تأکید کرد: برآورد مرکز پژوهش‌ها این است که با این ساختار بودجه سال ۹۸ ممکن است حدود صد هزار میلیارد تومان کسری در ساختار بودجه ۹۸ پنهان باشد.
روایتی از صداقت ویژه رهبر انقلاب
مهدی فضائلی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره اهمیت و ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: این بیانیه در اولین روزهای ورود به دهه پنجم انقلاب صادر شده است.
وی گفت: عمده دستاوردها در عمر 40 ساله انقلاب اسلامی توسط جوانان و نیرو و توانایی آنها به دست آمده است و ا‌گر به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بازگردیم و به نهادهایی که برای تأمین امنیت و سازندگی کشور تشکیل شده است، نگاهی بیندازیم، متوجه حضور این جوانان در آنها می‌شویم.
به گزارش فارس، تحلیل‌گر مسائل سیاسی اظهار داشت: بروز غائله‌های اوایل پیروزی انقلاب در کشور مانند غائله‌های گنبد، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با برنامه‌ریزی و حماسه‌آفرینی جوانان خاتمه پیدا کرد. ضمن اینکه رشادت‌های جوانان در 8 سال دفاع مقدس باعث شد که حتی یک سانتی‌متر از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار نگیرد همچنین عمده رزمندگان، جوانان 20 تا 25 ساله بودند. فضائلی گفت: دانشمندان و پژوهشگران کشورمان در دهه 80 که تلاش‌هایی را برای فناوری هسته‌ای انجام دادند نیز عمدتاً جوان بودند و در گزارشات در میانگین سنی آنها عنوان شده که این دانشمندان بین 30 تا 35 سن داشته و دارند.
وی بیان داشت: اگر پیشرفت‌ها و دستاوردهای امروزه از سوی جوانان به دست آمده، در ادامه کار هم چاره‌‌ای جز سپردن کار به جوانان نداشته و نداریم چرا که آنها با انگیزه و با اراده هستند و نسل اول و دوم انقلاب باید آماده واگذاری مسئولیت به آنها باشند ضمن اینکه این نسل باید تجارب خود را در اختیار نسل جوان بگذارد و نسل فعلی هم باید خود را آماده پذیرش مسئولیت‌ها کند. تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: یکی از کمرنگ‌ترین بخش‌های بیانیه دوم گام انقلاب، وجود کلمه «رهبری» در بین کلمات آن است چرا که کمتر از 5 مورد در بین 6 هزار کلمه این بیانیه واژه‌های مربوط به رهبر معظم انقلاب وجود دارد؛ این در حالی است که بسیاری از دستاوردهای سه دهه اخیر مرهون عنایت و مدیریت مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان بوده است. فضائلی بیان داشت: در پیام‌های نوروزی آغاز هر سال، عوامل پشت صحنه به ایشان پیشنهاد کردند که بخش‌هایی که ایشان به آن کاغذها نگاهی می‌اندازند را کنار بگذارند این در حالی است که معظم‌له در پاسخ به این افراد فرمودند که من رهبر جامعه هستم و مردم باید همانطوری که من هستم مرا ببینند. لذا به صراحت می‌گویم که این رفتار مقام معظم رهبری یعنی صداقت ویژه رهبر انقلاب.
وی گفت: جریان انقلابی باید به شعارهای انقلاب توجه ویژه‌ای داشته باشد این در حالی است که مردم از ما سؤال می‌کنند که چگونه ما می‌توانیم در صنایع موشکی پیشرفت داشته و موشک 2 هزار کیلومتری نقطه‌زن بسازیم اما نمی‌توانیم خودروی خود را اصلاح کنیم؟ مردم می‌گویند چطور است که در زمره 10 کشور دارنده فناوری ماهواره در دنیا محسوب می‌شویم ولی در صنایع و کارخانجات کشور عقب‌ افتاده‌ایم و در جا می‌زنیم؟ مردم می‌گویند چطور است که در علم نانو پیشرفت کرده‌ایم ولی در تعداد زیادی از  علوم عقب مانده‌ایم.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: هر جا با مدیریت و تفکر انقلابی و جهادی رفتار کرده‌ایم و مدیران با انگیزه، ‌با اراده و با باور به ظرفیت‌های درونی و جهادی انتخاب و آنها اقداماتی را انجام داده‌اند، دستاوردهای بزرگی را به دست آورده‌ایم. فضائلی گفت: نباید به بیانیه گام دوم انقلاب نگاه تشریفاتی داشته باشیم و باید به سمت عمل به مفاد آن حرکت کنیم. وی خاطرنشان کرد: دولت مسئولیت جدی برای پیگیری اقتصاد مقاومتی داشته و نباید نگاه تشریفاتی به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد.