kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

کوتاه اقتصادی


 
  * حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: قیمت هر کیلو گرم مرغ تنظیم بازاری 11 هزار 500 تومان در بازار است و در پی توزیع این مرغ‌ها، قیمت مرغ در بازار آزاد نیز دو هزار تومان کاهش یافته است. قیمت هرکیلوگرم مرغ در بازار آزاد 13 هزار تومان تا 13 هزار و 500 تومان است. وی در ارتباط با احتمال واردات مرغ از کشورهای دیگر گفت: فعلاً برنامه‌ریزی در این خصوص نداریم و نیاز بازار از منابع داخلی تامین می‌شود.
* وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات مواد معدنی برخوردار بوده و ارزش تولیدات کشور در این زمینه ۲۰ میلیارد دلار است. به گزارش ایسنا، رضا رحمانی افزود: سال گذشته به ارزش ۹ میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از هفت میلیارد دلار رسیده است. وی از آغاز نهضت معدنی در کشور از سال آینده خبر داد و افزود: لازمه این نهضت اکتشاف، بهره‌برداری و ایجاد صنایع مربوطه است. بازسازی معادن کوچک هم در قالب این نهضت انجام می‌شود.
* به گزارش ایسنا، وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقرر شد که توزیع گوشت‌های وارداتی هدفمند باشد و عمدتاً به سمت گروه‌های هدف در چهارچوب اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کارگری، کشوری، لشگری و دانشگاه‌ها باشد. محمود حجتی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تثبیت قیمت را داریم و امیدواریم بتوانیم به نرخ منطقه‌ای برگردانیم. وی به موضوع نهاده‌های دامی نیز‌اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در این رابطه کمبودی نداریم هم‌اکنون بیش از دو میلیون تن نهاده در بنادر داریم که در حال حمل بوده و کشتی‌هایی نیز در حال ورود هستند، بنابراین در زمینه تأمین نهاده‌های دامی هیچ نگرانی وجود ندارد.