kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

انهدام بزرگترین شبکه تامین مالی داعش در عراق اعضای فرانسوی این شبکه زنده به دام افتادند

نیروهای اطلاعاتی وابسته به دولت بغداد با انجام عملیاتی در خاک سوریه، شبکه تامین مالی داعش در عراق را متلاشی و شماری تروریست تکفیری، از جمله 13 داعشی فرانسوی‌الاصل، را دستگیر کردند.

نیروهای اطلاعاتی عراق طی یک عملیات موفق در خاک سوریه، بزرگترین شبکه تامین مالی داعش در عراق را متلاشی کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نیروهای وابسته به سازمان اطلاعات ملی عراق در این عملیات همچنین، 13 داعشی فرانسوی‌الاصل را در خاک سوریه دستگیر و به عراق منتقل کردند. پیش از این هم جنگنده‌های عراق چند بار مواضع داعش را در شرق سوریه بمباران کرده‌اند. فرماندهان حشدالشعبی نیز اعلام کرده‌اند که اگر بغداد دستور بدهد، وارد خاک سوریه شده و با داعش خواهند جنگید.
تحویل گرفتن 500 داعشی
فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای عراقی در مرز با سوریه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا جلوی هرگونه نفوذ عناصر داعش‌(به خاک عراق) و نیز تعرض به نیروهای عراقی در منطقه نوار مرزی را
بگیرند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این بیانیه تأکید شد، در مبارزه علیه تروریسم و‌ نابودی آن و نیز جلوگیری از تأثیر تروریسم بر امنیت داخلی عراق، سستی نخواهد شد.
در ادامه این بیانیه تأکید شده، بازگشت آوارگان عراقی از اراضی سوریه، تحت نظارت کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، وزارت مهاجرت و آوارگان عراق و نیروهای امنیتی این کشور صورت خواهد گرفت.
منابع عراقی همچنین اعلام کرده‌اند، نیروهای امنیتی این کشور 500 تروریست داعشی اسیر را در مرز سوریه از شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تحویل گرفته‌اند.