kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

اعتصاب در دو ایالت آمریکا معلمان در «کالیفرنیا»، کامیونداران در «ایندیانا»

معلمان اوکلندی در ایالت کالیفرنیای آمریکا به دلیل برآورده نشدن مطالبات خود بار دیگر اعتصاب کردند. در ایالت ایندیانا نیز کامیونداران در اعتراض به مطالبات صنفی دست از کار کشیدند.

معلمان اوکلندی در دور جدید اعتراضات خود بار دیگر دست از کار کشیده‌اند. این تازه‌ترین دور  اعتصابات معلمان در ماه‌های اخیر در آمریکا است. معلمان غرب ویرجینیا، دنور و لس‌آنجلس سال گذشته در اعتراض به شرایط کاری، حقوق و مزایا با برپایی اعتصاب دست از کار کشیدند  و از آن زمان تاکنون  معلمان چندین بار به دلیل عدم برآورده شدن مطالبات خود اعتصاب کرده‌اند.
جامعه ۳ هزار نفری معلمان اوکلند خواهان افزایش ۱۲ درصدی حقوق هستند. معلمان معترض به حقوق و دستمزد معتقدند از آنجا که کمترین حقوق را در لس‌آنجلس که هزینه‌ها بالا است، دارند، مقامات باید با افزایش حقوق کاستی‌ها را جبران کند.
به گزارش خبرگزاری صدا  سیما، اعتصاب معلمان می‌تواند وضعیت تحصیلی ۳۶ هزار دانش‌آموز را در ۸۶ مدرسه تحت تاثیر قرار دهد. رئیس اتحادیه معلمان که مطالبات جامعه معلمان اوکلند را نمایندگی می‌کند، گفته بی‌تفاوتی و بی‌توجهی مقامات و مسئولان در شنیدن مطالبات و خواسته‌های معلمان در دو سال گذشته سبب شد این قشر از فرهنگیان ناگزیر به برگزاری اعتصاب شوند.
به گفته «کیت براون» این اتحادیه در گفت‌وگو با مسئولان مدارس منطقه خواستار اعزام مشاوران برای دانش‌آموزان شده است.  اکنون زمان آن فرارسیده است که دست اندرکاران به مطالبات اجتماعی این قشر از جامعه گوش دهند. وی با اشاره به اینکه «معلمان خواستار کوچک‌تر شدن کلاس‌های درس، افزایش ۱۲ درصدی حقوق و همچنین استخدام پرستاران تمام وقت» شده‌اند درباره پیوستن دانش‌آموزان به روند اعتصابات خیابانی در آمریکا هم هشدار داد.
همزمان ده‌ها کامیوندار آمریکایی پنجشنبه به تغییر در مقررات فدرال حمل و نقل جاده‌ای اعتراض کردند. کامیونداران در اعتراض به مقرراتی که به موجب آن، رانندگان کامیون‌ها باید روی کامیون‌های خود تجهیزات الکترونیکی برای کنترل ساعات کاری خود نصب کنند، با سرعت پائین در بزرگراه بین ایالتی ایندیانا حرکت کردند که موجب کند شدن حرکت دیگر خودروها شد. رانندگان می‌گویند این مقررات باعث می شود بخشی از دستمزد خود را از دست بدهند. ماموران نظارتی فدرال درصدد تغییر در مقررات هستند تا مشخص کنند رانندگان چه زمان‌هایی و چه تعداد ساعت را در جاده می‌گذرانند.