kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

استعفای دسته‌جمعی نمایندگان پارلمان آلبانی‌در اعتراض به فساد و جرائم سازمان یافته دولتی

همزمان با تظاهرات گسترده مردم علیه فساد و جرائم سازمان یافته مقامات دولت آلبانی، جمعی از نمایندگان مجلس این کشور به صورت دسته‌جمعی استعفا دادند.

هزاران نفر از تظاهرات‌کنندگان مخالف دولت آلبانی روز پنج‌شنبه با تجمع اطراف ساختمان پارلمان در تیرانا، مقامات دولت کشور  را به دست داشتن در فساد و جرایم سازمان ‌یافته متهم کردند، آنها همچنین کناره‌گیری رئیس دولت را خواستار شدند. همزمان، صدها نیروی پلیس و رشته‌های طویل سیم خاردار از ساختمان پارلمان در برابر معترضان حفاظت می‌کردند. مخالفان دولت با در دست داشتن پلاکاردهایی شعارهای ضد دولتی سردادند و اعتراضات خود را به گوش نمایندگان رساندند. جلسه روز پنجشنبه پارلمان هم به دلیل اعتراضات لغو شد. در داخل ساختمان پارلمان نیز، قانون‌گذاران مخالف دولت از حزب راستگرای «دموکرات» به رهبری «لولزیم باشا» درخواست استعفای خود از پالمان را امضا کردند. آنها همچنین از دولت خواستند تا انتخابات پیش‌ از موعد برگزار کند.
«فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اروپا، تصمیم استعفای قانون‌گذاران مخالف دولت را زیان‌آور دانسته و اعلام کرد: «شهروندان آلبانی برخلاف جریان انتخاب دموکراتیک حرکت کرده و پیشرفتی که این کشور در مسیر اتحادیه اروپا داشته را تضعیف می‌کنند.»
مردم آلبانی مسلمان هستند. با این حال، مقامات این کشور به شدت غربگرا بوده و فساد در میان آنها رواج دارد.