kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

آغاز مبادلات نظامی مرتجعین عرب با رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده

منابع بلندپایه عربی فاش کرده‌اند عربستان و امارات در حال انعقاد معاملات تسلیحاتی بزرگ به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار با رژیم صهیونیستی هستند. مدت زمانی می‌شود که مرتجعین عرب و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند، روابط مخفی خود را علنی کنند.

ارتجاع عرب در سال‌های اخیر روند روابط خود با صهیونیست‌ها را به مرحله‌ای رسانده که اکنون دیدار مقامات رسمی این دو، خبر چندان عجیبی نیست. اما نکته جدید این است که امارات و سعودی از زمان شروع جنگ یمن وارد فرایند معاملات نظامی با صهیونیست‌ها شده  و تقریبا تلاش آرامی را برای علنی کردن این روابط نیز آغاز کرده‌اند. «باشگاه خبرنگاران جوان» در این باره به نقل از پایگاه خبری «نون پست نوشته، منابع بلندپایه عربی از تلاش‌های محرمانه امارات و عربستان برای انجام معامله تسلیحاتی بزرگ با رژیم صهیونیستی طی  هفته‌های آتی خبر داده‌اند. این منابع که خواستند نامشان فاش نشود گفته‌اند، آمریکا به عنوان میانجی میان کشورهای عربی و اسرائیل برای انعقاد این معامله که ارزش آن بیش از 200 میلیون دلار خواهد بود، ایفای نقش می‌کند.
طبق این گزارش، رایزنی‌ها و دیدارهای محرمانه برای عملیاتی شدن این معامله نظامی بزرگ و پیشرفته از اوایل ماه ژانویه(بهمن) گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا ماه آوریل(فروردین) پایان یابد. این معامله تحت فشار آمریکا بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برای پذیرش آن و تحویل سلاح به کشورهای عربی صورت گرفته است. به گفته این منابع، این معامله نظامی شامل تسلیحاتی همچون تجهیزات پیشرفته جاسوسی، خودروهای زرهی و تانک‌های پیشرفته با سرعت بسیار بالا خواهد بود که البته رژیم صهیونیستی برای موافقت با آن شروطی را وضع کرده است.