kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
روابط ورشو و تل‌آویو شکراب شد

لغو سفر نخست‌وزیر لهستان به سرزمین‌های اشغالی

اجلاس ورشو با جنگ لفظی مقامات لهستان و رژیم صهیونیستی پایان یافت. نتانیاهو لهستان را همکار هیتلر خواند و دعوا بین این دو شروع شد. حالا نخست‌وزیر لهستان گفته سفرش به تل‌آویو را لغو می‌کند.


 

دفتر نخست‌وزیری لهستان اعلام کرده پس از انتشار اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر دخالت ورشو در افسانه! هولوکاست و سوزاندن یهودیان توسط نازی‌ها سفر مقام‌های لهستان به سرزمین‌های‌اشغالی به احتمال زیاد لغو می‌شود.
ایلنا در این باره به نقل از «القدس العربی» نوشته، پیش از این «ماتئوش موراویتسکی»، نخست‌وزیر لهستان سفر به سرزمین‌های‌اشغالی را لغو و اعلام کرده بود که «یاتسک چاپوتوویچ» وزیر خارجه لهستان را به جای خود می‌فرستد اما این دیدار نیز به دلیل تشدید تنش دیپلماتیک به احتمال زیاد لغو می‌شود.
رئیس‌دفتر نخست‌وزیر لهستان با«شرم آور» خواندن اظهارات مقامات اسرائیل ‌گفته: «با وجود چنین اظهاراتی مشارکت هر نماینده‌ای از سوی دولت لهستان در نشست اسرائیل بسیار بعید به نظر می‌رسد». چند روز پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست ضدایرانی ورشو به لهستان سفر کرده بود، در خاک این کشور و در مرکز به اصطلاح یادبود قربانیان «هولوکاست»، لهستانی‌ها را به همدستی با آلمان نازی متهم کرد و به انتقاد از لایحه‌ای پرداخت که سال گذشته میلادی در لهستان تصویب شد و طرح ادعای مشارکت لهستانی‌ها در هولوکاست را غیرقانونی کرد. این قانون در همان زمان به بروز مناقشه دیپلماتیک میان ورشو و تل‌آویو منجر شد، اما نهایتا سران دو طرف با صدور بیانیه‌ای این اختلاف را پایان‌یافته خوانده و اعلام کردند که مشارکت افرادی از کشورهای مختلف در هولوکاست، به معنی دست داشتن کل آن کشور در این رخداد، نبوده است. اظهارات تازه نتانیاهو بنزین تازه‌ای روی این آتش زیر خاکستر ریخته و جدال لفظی جدیدی بین طرفین آغاز کرده است.