kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

مامور سابق سیا ارتباطات عمیق عادل‌الجبیر با موساد را لو داد

«فیلیپ جرالدی» افسر سابق سیا ارتباط طولانی مدت «عادل الجبیر» وزیر خارجه سابق عربستان با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی را افشا کرد.


 سرویس خارجی-

عادی‌سازی روابط چند کشور مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی هرچند در برهه کنونی بسیار علنی شده اما تا یک دهه پیش یک تابوی بزرگ به‌شمار می‌رفت. اما افشای برخی اسناد نشان‌دهنده این است که روابط این رژیم جعلی با مقامات سعودی به حداقل 3 دهه پیش باز می‌گردد. در این ارتباط یک رسانه‌ اینترنتی آمریکایی خبر از ارتباط طولانی‌مدت «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی و وزیر خارجه سابق این کشور با موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) داده و گزارشی در این‌باره منتشر کرده است. در گزارش پایگاه «اودیسی» که «جیما باکلی» آن را تهیه کرده، این فعال رسانه‌ای از انجام تحقیقات گسترده یک تیم تحقیقاتی برای اطلاع از پیوندهای الجبیر با موساد خبر داده و به سراغ «فیلیپ جرالدی» افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رفته است.
به گزارش فارس، در این گزارش آمده: «من بعد از هفته‌ها مطالعه و جست‌وجو در اینترنت توانستم با فیلیپ جرالدی مامور سابق سیا مصاحبه و اطلاعات بیشتری بگیرم. آقای جرالدی واقعا در افشای چگونگی اولین تماس و ارتباط موساد با عادل الجبیر به من کمک کرد. من با کمک چندین مولف برجسته، در حال تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره زندگی الجبیر و روابط محرمانه او با موساد هستیم و در اسرع وقت این تحقیق را منتشر خواهیم کرد.»بنا بر روایت فیلیپ جرالدی، اف‌بی‌آی در سال ۱۹۹۰ زمانی که عادل الجبیر سخنگوی سفارت عربستان در آمریکا شد، شروع به رصد و تحت نظر گرفتن او کرد. چند سال بعد اف‌بی‌آی به اطلاعاتی مبنی بر تلاش‌های موساد برای به خدمت گرفتن الجبیر دست یافت. با تحقیقات بیشتر مشخص شد، خانمی به نام «کی ان متیوز» در سال ۱۹۸۱ زمانی که عادل الجبیر در دانشگاه «تگزاس شمالی» در رشته علوم سیاسی و اقتصادی تحصیل می‌کرد، با او ارتباط برقرار کرد. متیوز هم‌دانشکده‌ای الجبیر بود.