kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
در واکنش به عادی‌سازی روابط اعراب- اسرائيل

حماس: خیانت اعراب به آرمان فلسطین هم سرنوشت اسرائيل را تغییر نخواهد داد

در حالی که برخی از کشورهای عرب منطقه غرب آسیا به راحتی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند و حتی رژیم صهیونیستی را علنا جزو کشورهای منطقه به حساب می‌آورند جنبش حماس هشدار داده عادی‌سازی روابط هم سرنوشت این رژیم را تغییر نخواهد داد و صهیونیست‌ها محکوم به زوال هستند.



سرویس خارجی-

«یوسف بن علوی»، وزیر خارجه عمان در مصاحبه با شبکه خبری دویچه‌وله در موضع‌گیری غیرمنتظره‌ای گفته که مسقط، رژیم صهیونیستی را یکی از کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا) می‌داند!
«ما از مدت‌ها قبل اسرائیل را یکی از کشورهای خاورمیانه می‌دانیم هر چند که اسرائیل در حال حاضر به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد... شاید اسرائیل از این می‌ترسد که در صورت معرفی خود به عنوان یکی از کشورهای خاورمیانه، تبعات و پیامدهایی را متحمل خواهد شد.»(!)
به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، او درباره روابط با ایران نیز چنین گفت: «ما به روابطمان با ایران ادامه خواهیم داد.»
 گفتنی است هفته گذشته «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در حاشیه نشست ورشو با نتانیاهو دیدار کرد.در همین حال و در حالی که رفته رفته مرتجعین عرب در حال افشای روابط مخفیانه خود با رژیم صهیونیستی هستند «یحیی سنوار» رئیس ‌دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه تاکید کرده که عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی را از سرنوشت قطعی‌اش نجات نخواهد داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی حتی خاطر نشان کرده که ‌اشغالگران به غلط خیال می‌کنند که تلاش برخی طرف‌ها برای عادی‌سازی روابط آنها را از سرنوشت قطعی و نابودی قریب‌الوقوع نجات خواهد داد. «ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز تصریح کرده که عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی خیانتی به خون هزاران شهید ملت فلسطین و امت ماست و تاریخ به تمامی کسانی که سعی در مشروعیت بخشی دروغین به رژیم غاصب‌ اشغالگر دارند، لعنت خواهد فرستاد. کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس اخیرا به عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو شدت داده‌‌اند. پس از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان در دسامبر 2018 (آذر)، این روند علنی‌تر شد. رسانه‌های صهونیستی از نزدیکی بی‌سابقه این رژیم با بحرین، عربستان، امارات و عمان خبر داده‌ و اعلام کرده‌‌اند نتانیاهو دنبال ایجاد روابط رسمی با عربستان است.
کویت: مخالف عادی سازی روابط هستیم
اما «خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرده و گفته «هر کس که تصور می‌کند یک عکس دسته جمعی در نشست ورشو به معنای تغییر در موضع کویت در قبال اسرائیل است در توهم به سر می‌برد...کویت با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف است.»
فروش خون فلسطینیان
دیدار مسئولان عربی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ورشو، بیش از هر کسی مردم فلسطین را عصبانی کرده و آنها این اتفاق را به مثابه فروش خون فلسطینیان قلمداد می‌کنند. به گزارش مشرق، پس از نشست مشترک وزرای کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس و بنیامین نتانیاهو، فلسطینیان این حرکت را بی‌سابقه‌ترین اقدام در راستای عادی‌سازی میان اعراب و رژیم صهیونیستی توصیف کرده و به شدت از این مسئله عصبانی هسستند. به نوشته روزنامه القدس‌العربی، از دید فلسطینیان عادی‌سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی سعودی، بحرین، امارات و عمان یک شکست دیگر برای اعراب است که اسرائیل را برای قتل و کشتار بیشتر فلسطینیان و نقض حقوق آنها تشویق می‌کند.
 جدیدترین عملیات مقاومتی
در جدیدترین عملیات علیه صهیونیست‌ها صبح روز گذشته یک جوان فلسطینی، یک شهرک‌نشین صهیونیست را در جنوب قدس ‌اشغالی زخمی کرد که شدت جراحت به حدی بود که شاهدان عینی اعلام کردند کشته شده اما ساعتی بعد منابع بیمارستانی اعلام کردند که حال او وخیم است. مجری این عملیات توانست از محل بگریزد و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی هنوز در بازداشت وی موفق نبوده‌اند. در چهل و هفتمین تظاهرات روز بازگشت نیز که روز جمعه برگزار شد یک افسر رده بالای صهیونیستی به شدت زخمی شد.