kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

خط و نشان معاون ترامپ برای اروپا مبادا از روسیه گاز بخرید!

معاون رئیس‌جمهور آمریکا از آلمان و کشورهای اروپایی خواست از روسیه گاز نخرند و طرح انتقال گاز از این کشور را متوقف کنند.



«مایک پنس» در نشست امنیتی مونیخ، علیه احداث خط لوله گاز از روسیه موسوم به«نورد استریم -2» موضع گرفت و گفت: آمریکا از این طرح متنفر است! وی در ادامه اعلام کرد از کشورهایی که ضد این طرح عمل کنند، حمایت خواهد کرد. علت مخالفت آمریکا، نزدیک شدن روسیه به اروپا به خاطر این خط لوله است. علاوه‌بر آن، آمریکا قصد دارد گاز مایع کشورش را به اروپا صادر کند. هر چند برای اروپایی‌ها انتقال گاز از روسیه، بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور آمریکا در هر حال، نسبت به اجرایی شدن طرح خط لوله «نورد استریم-2» از اواخر سال جاری ابراز نگرانی کرد. اگر این طرح به نتیجه برسد ، سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز از روسیه به آلمان منتقل خواهد شد.
پیش از این، سفیر آمریکا در آلمان هم به شرکت‌های آلمانی در‌باره مشارکت در احداث خط لوله «نورد استریم-2» هشدار داده بود.
موضع آلمان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کشورهای اروپایی از زمانی که موضوع استقلال در بخش انرژی مطرح شده است، همیشه روی این موضوع(انتقال گاز از روسیه) تاکید کرده‌اند. «آنگلا مرکل» در نشست امنیتی مونیخ اعلام کرد که از احداث خط لوله انتقال گاز «نورد استریم -2» حمایت می‌کند. این خط لوله گاز، روسیه را از زیر دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند. حتی فردی که قرار است جایگزین مرکل در آینده شود هم از این طرح حمایت کرده است.مرکل گفت، به هیچ وجه به دنبال آسیب زدن به روابط کشورش با روسیه بر سر احداث خط لوله انتقال گاز «نورد استریم-2» نیست.