kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

مجمع تشخیص هوشیار باشد/FATF یعنی فرش قرمز زیرپای تروریست‌ها

لایحه پالرمو امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف نهایی می‌شود. اعضای مجمع می‌بایست به احترام خون 27 شهید حادثه تروریستی زاهدان، به اتفاق آرا و با تصمیم اجماعی و قاطع، لایحه پالرمو و سپس سایر لوایح مرتبط با FATF را منتفی کنند.


سرویس سیاسی-

چهارشنبه هفته گذشته خبر اقدام تروریستی گروهک جیش الظلم و اقدام انتحاری علیه نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مخابره شد. در این حمله تروریستی که در جاده خاش زاهدان به وقوع پیوست بیست و هفت نفر از پاسداران جان بر کف سپاه به شهادت رسیده و سیزده نفر نیز مجروح
شدند.
گردانندگان سازمان بین دولتی FATF و کنوانسیون‌هایی همچون CFT مدعی هستند که هدف اصلی‌شان مبارزه با پولشویی و تروریسم است. حال سؤال این است که این سازمان‌ها کجا هستند تا‌ گریبان آمران و حامیان تروریست‌ها را بگیرند؟! پاسخ کاملا روشن است و آن اینکه، گردانندگان این سازمان‌ها و کنوانسیون‌ها، همان آمران و حامیان و تجهیزکنندگان تروریست‌ها هستند.
خون پاک 27 شهید حادثه تروریستی اخیر زاهدان، تکلیف چنین لوایحی را که مدعی مقابله با تروریسم و جنایت هستند،‌ روشن می‌کند.
تعیین تکلیف نهایی
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ادامه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو» در این مجمع گفت: امروز(شنبه 27 بهمن) اعضای این مجمع ادامه بررسی پالرمو را در دستور کار خود دارند.
مصباحی مقدم افزود: بنا‌بر ‌این است که در جلسه امروز جمع‌بندی نهایی درباره بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو» انجام شود و مجمع تشخیص مصلحت نظر نهایی خود را اعلام کند.
حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تصویب لایحه پالرمو هیچ‌کدام از مشکلات اقتصادی ما را حل نمی‌کند، گفت: موافقان پالرمو، دولتی‌ها و وزارت امور خارجه که در جلسات مجمع حضور پیدا می‌کنند، به صراحت اعلام کرده‌اند که پالرمو نمی‌تواند مشکلات تحریمی، بانکی و تبادل پولی و فروش نفت ما را حل کند و در این زمینه‌ها راهگشا نیست.
مظفر افزود: آنها با وجود اینکه اذعان دارند مشکلات ما حل نمی‌شود اما احتمال می‌دهند که نپیوستن به پالرمو ممکن است برای ما مشکلاتی ایجاد کند مثلا بعضی مضایق را بیشتر کند یا باعث شود بعضی کشور‌هایی که با ما تبادل می‌کرده‌اند، دیگر انجام ندهند.
وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد که این فرضیه‌ها پایدار نیست، چرا که مشخص است ضرر‌های پالرمو نقد و روشن است اما مزایای آن احتمالی و مبهم است فلذا تصویب پالرمو به لحاظ اینکه جزئی از سازمان FATF است، خطاست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پذیرش پالرمو در حقیقت پذیرش سازوکار‌های FATF است، گفت: این سازوکار‌ها را گروهی بر عهده ‌دارد که دشمن ما هستند و به صورت کاملا سیار تصمیم می‌گیرند یعنی هیچ سازوکار بین‌المللی ندارند و سازوکار آن سیاسی و سلیقه‌ای است، برای همین ممکن است گزارشی علیه ما تنظیم کنند.
FATF با استقلال سازگار نیست
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع متحصنین معترض به تصویب لوایح FATF  در مسجد امام خمینی(ره) بازار بزرگ تهران گفت: اینکه کنوانسیون‌های پالرمو و  CFT با استقلال سازگار نیست موضوعی است که همه آن را قبول دارند. استقلال هم یعنی اینکه بدون فشار موثر خارجی مردم یک کشور بتوانند در مورد امورات خودشان تصمیم بگیرند و این استقلال خیلی ارزشمند و مهم است.
توکلی افزود: این قراردادهایی که به ما تحمیل می‌شود با استقلال سازگار نیست، مجمع تشخیص مصلحت حالا باید بگوید با این ضرری که به استقلال و کرامت دارد و این آسیبی که به عزت نفس ما می‌زند، آیا با این ضررها مصلحت است که به آن بپیوندیم و اگر به مصلحت است دلایل آن چیست.
وی در ادامه با‌ اشاره به وعده‌های تحقق نیافته مسئولان یادآور شد: قول دادن و عمل نکردن و بعد هم به روی خودشان نیاوردن باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود، اگر قول دادید و نتوانستید عمل کنید چرا مشکلات را گردن دیگری می‌اندازید؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یکی از علائم بی‌اعتمادی مردم این است که می‌گوییم با برجام هم چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد هم چرخ اقتصادی ولی هیچ اتفاقی نیفتاد! الان در مورد FATF  هم همین حرف‌ها زده می‌شود.
توکلی تصریح کرد: اگر ما به FATF هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد چون ریشه مشکلات داخلی است، خودشان هم می‌گویند معلوم نیست با این کار وضعیت بهتر شود. بعد هم گفتند ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم! خب اگر نمی‌توانید استعفا بدهید.
ناکارآمدی خود را گردن مجمع می‌اندازند!
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع متحصنین معترض به تصویب لوایح FATF  در مسجد امام خمینی(ره) بازار بزرگ تهران ضمن انتقاد به فشارهایی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و دولتمردان به مجمع تشخیص مصلحت برای تصویب لوایح FATF می‌شود، افزود: می‌گفتند چرا دانشجویان و یک عده مجلس را با ارسال پیامک تحت فشار قرار می‌دهند ولی اگر این کار بد است چرا الان خودشان مجمع را تحت فشار
قرار می‌دهند؟
قاضی‌زاده هاشمی افزود: رئیس‌جمهور حرف‌هایی که در مورد برجام می‌زد را امروز به FATF ربط می‌دهد، آقای واعظی هم می‌گوید اگر مجمع این لوایح را تائید نکند باید تبعات آن را بپذیرد! یعنی اینکه ما 6 سال سر کار بودیم و حالا اگر مجمع خلاف خواسته ما عمل کند باید تبعات همه اتفاقات این 6 سال را بپذیرد!
وی تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام براساس قانون تشکیل شده تا برای مصلحت نظام تصمیم‌گیری کند، حال چرا عده‌ای برای تصویب این لوایح  به مجمع فشار می‌آورند؟ اگر راست می‌گویند اجازه بدهند مجمع در یک فضای روشن و شفاف تصمیم بگیرد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: چرا عده‌ای به دنبال این هستند ناکارآمدی خودشان را گردن دیگران بیاندازند؟ تا کی می‌خواهند مانند سلسله قاجار عمل کنند؟
مگر بهانه‌ها تمام می‌شود؟!
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن ایران به دو کنوانسیون خارجی، اظهار داشت: عقب‌نشینی، راه بستن بهانه‌گیری دشمن نیست. چرا که او جلوتر خواهد آمد. باید بهانه‌گیری را برای دشمن پرهزینه و او را از این حرکت پشیمان و منصرف کرد. مبتنی بر آموزه‌های فاطمی نگاه انقلاب به قله‌هاست و به حداقل‌ها اکتفا
نمی‌کند.
جلیلی افزود: ادعا می‌شود این لوایح تصویب شوند تا بهانه‌های دشمن بیشتر نشود؛ خب حدّ آن‌چه خواهد بود؟! بهانه‌های دیگر چه می‌شود؟! این ادعاها در حالی است که خود آن نهاد هیچ تضمینی در این خصوص نمی‌دهد و می‌گوید این کار‌ها را انجام بدهید تا قدم بعدی خود را اعلام کنیم!
امضای طومار
هزار و ٧٤٨ نفر از دانشجویان گیلان با امضای طوماری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند تا از تصویب پالرمو و CFT که زمینه‌ساز نفوذ گسترده و آسیب‌رسانی جدی و غیرقابل جبران به نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ خودداری کنند.
به گزارش تسنیم، تجمع مردمی علیه FATF عصر پنجشنبه با حضور دانشجویان، فعالان سیاسی و جمعی از مردم گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد.
دانشجویان زنجانی نیز با صدور نامه‌ای که به امضای بیش از یک هزار و 200 نفر از دانشجویان رسیده است، خواستار عدم تصویب لوایح استعماری FATF و پالرمو شدند.
جمعی از طلاب حوزه علمیه قم نیز در اعتراض به لایحه FATF در مدرسه فیضیه قم تجمع کردند.