kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
تصویب طرح جنجالی

تغییر قانون اساسی مصر به نفع ژنرال السیسی

کلیت طرح جنجالی تغییر قانون اساسی مصر که در نهایت به مادام‌العمری ریاست جمهوری ژنرال السیسی می‌انجامد در پارلمان این کشور تصویب شد.


 

اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پارلمان مصر سعی دارد «برخی از بندهای قانون اساسی را تغییر دهد.» یکی از  جنجالی‌ترین تغییرات آن نیز افزایش مدت دوره ریاست‌جمهوری السیسی بود، مسئله‌ای که عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور کنونی را می‌توانست حداقل تا سال 2034 در قدرت نگه دارد. نکته جالب نیز مخالفت ظاهری السیسی با این تغییرات بود! البته بسیاری از کارشناسان از همان ابتدا این مخالفت را تصنعی می‌دانستند. اکنون خبر رسیده پارلمان مصر این تغییرات را تصویب کرده است.
فارس در این‌باره نوشته، پارلمان مصر پنجشنبه گذشته با ایجاد تغییراتی در قانون اساسی این کشور موافقت کرد. روزنامه «الیوم السابع» مصر هم به نقل از «علی عبدالعال»، رئیس ‌پارلمان این کشور گزارش داده که نمایندگان پارلمان مصر با اکثریت قریب به اتفاق آراء با اعمال تغییرات در قانون اساسی این کشور موافق کردند. رئیس ‌پارلمان مصر گفته که ۴۸۵ نفر از نمایندگان با گزارش کمیته عمومی مجلس درخصوص اصل تغییر برخی از بندهای قانون اساسی موافقت کرده‌اند. پارلمان مصر ۵۹۶ عضو دارد.