kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

پیام مهم آیت‌الله عیسی قاسم و شیخ علی سلمان در هشتمین سالگرد انقلاب بحرین

همزمان با هشت سالگی انقلاب بحرین، دو تن از چهره‌های برجسته انقلابی این کشور بیانیه‌های مهمی را منتشر کردند، «شیخ علی سلمان» از زندان و «آیت‌الله عیسی قاسم» از ایران!



آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در بیانیه‌ای بر ضرورت تغییر موضع دولت در قبال ملت و تعامل با آن تأکید کرده و گفته مشکلات بزرگ بحرین تنها با برقراری رابطه‌ای جدید بین ملت و دولت و به رسمیت شناختن جایگاه ملت و جایگاه مرجعیت پایان می‌یابد. ایشان که هم اکنون در ایران حضور دارد در ادامه بیانیه خود آورده: «مشکل اصلی کشور فقدان عدالت در تعامل سیاسی، حقوقی، قضایی، اقتصادی و اجتماعی و نیز اعمال محدودیت دینی و علمی علیه مردم است.
ظلم آشکاری است که دولت از استفاده ملت از ثمره تلاش خود ممانعت می‌کند و اموال مردم را برای ساختن زندان‌ها، واردات سلاح‌های کشنده، مزدوران وحشی و عاملان شکنجه استفاده می‌کند.» وی نهایتا نهایتا تصریح کرده که «ملت بزرگ بحرین راه عزت، مجد و بزرگی، پیشرفت و دستیابی به اهداف عالی و پیروزی در همه عرصه‌ها را طی می‌کند و تا زمانیکه در راه خدا تلاش می‌کند، عزت و پیروزی از آن او خواهد بود.»
«شیخ علی سلمان»، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین هم با ارسال پیامی از زندان، ضمن ابلاغ سلام و درود به انقلابیون، از مقاومت ملت بحرین قدردانی و بر مخالفت شدید با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد. وی خواستار آزادی همه بازداشت‌شدگان و بازگشت افرادی که در غربت به سر می‌برند، شد و ابراز امیدواری کرد بحرین از امنیت و ثبات برخوردار باشد. سلمان در این پیام از رژیم آل خلیفه هم خواست به خواسته‌های بر حق، قانونی و بدیهی ملت بحرین عمل کند، زیرا «این تنها راه درست به منظور برقراری ثبات در کشور و شکوفایی آن است.»
مردم بحرین هشت سالی می‌شود که با سرکوب شدید نظام پادشاهی آل خلیفه که به شدت از سوی آمریکا و چند کشور اروپایی و این روزها رژیم صهیونیستی حمایت می‌شود روبه‌رو هستند.