kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
به دلیل سوء تغذیه شدید

فاطمه، دختر 12 ساله یمنی با 10 کیلو وزن در بیمارستان بستری شد

منابع خبری از بستری شدن دختری ۱۲ ساله با تنها ۱۰ کیلوگرم وزن در بیمارستانی در یمن خبر می‌دهند. ائتلاف سعودی با فرمان آمریکا 4 سالی می‌شود که یمن را محاصره کرده و اجازه ورود دارو و غذا را هم به این کشور نمی‌دهد.



سرویس خارجی-

حمله ائتلاف سعودی به یمن در کنار محاصره این کشور باعث خلق یکی از بزرگترین جنایت‌های بشری شده است. شمار کودکانی که در یمن از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند از سال ۲۰۱۵ به میزان۹۰ درصد افزایش یافته است. این وضعیت باعث مرگ 85 هزار کودک یمنی شده است. اخیرا «آدم» کودک 10 ساله یمنی که 10 کیلوگرم بیشتر وزن نداشت، بر اثر «سوء تغذیه شدید» فوت کرد. طبق گزارش یونیسف،۴۰۰ هزار کودک یمنی وضعیت مشابه «آدم» را دارند و از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و هرلحظه امکان دارد، بمیرند. پیش از آدم، «أمل حسین»، دختر یمنی و ده‌ها کودک دیگر نیز بر اثر سوء تغذیه حاد فوت کرده‌اند. اکنون جنایتی دیگر در حال رخ دادن است. با تداوم بحران انسانی در یمن در پی حملات شدید متجاوزان به این کشور و همچنین محاصره آن، منابع خبری از بستری شدن دختری ۱۲ ساله با تنها ۱۰ کیلوگرم وزن در بیمارستانی در یمن خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز،  «فاطمه ابراهیم هادی»، نام دختر ۱۲ ساله‌ای است که به دلیل سوء تغذیه شدید در یکی از درمانگاه‌های استان حجه یمن بستری شده است.
طبق اعلام پزشکانی که فاطمه را معاینه کرده‌اند او از «شدیدترین» نوع سوءتغذیه رنج می‌برد. یکی از پزشکان در مورد وضع جسمانی او می‌گوید: «چربی بدن او تمام شده است. او دیگر تنها پوست و استخوان است.» این دختر ۱۲ ساله در درمانگاهی در یکی از شهر‌های دورافتاده استان حجه بستری شده است. تنها در ماه جاری ۴۰ زن باردار به دلیل سوءتغذیه شدید در این درمانگاه بستری شده‌اند.
خواهر «فاطمه» به خبرگزاری رویترز گفته این کودک ۱۲ ساله به همراه ۱۰ خواهر و برادرش مجبور به فرار از خانه‌ خود نزدیک مرز با عربستان شده‌اند. آنها به ناچار در فضای باز و زیر یک درخت زندگی می‌کردند.
بدترین بحران انسانی
از سوی دیگر، دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرده، بحران انسانی در یمن بدترین بحران در جهان شده است. این دفتر افزوده، 24 میلیون شهروند یمنی نیاز به کمک یا حمایت دارند. پیش از این، 14 سازمان امدادرسان و خیریه بین‌المللی خواهان اقدام فوری برای کاستن از شدت بحران انسانی شدید ناشی از حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن شده بودند. براساس گزارش سال 2018 سازمان ملل، دستکم 8 میلیون یمنی در آستانه قحطی قرار دارد و حدود 2 میلیون نفر نیز مظنون به ابتلا به وبا هستند.
گفتنی است کاخ سفید اخیرا از کنگره آمریکا خواست به دلیل نیاز این کشور به دلارهای سعودی، چشم به روی جنایات بن سلمان ببندند.