kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

حمله به نخست وزیر آلبانی با جوهر!

نخست وزیر آلبانی که جهت پاسخگویی به اتهامات فساد، در پارلمان این کشور حاضر شده بود، توسط یک نماینده مخالف دولت، با جوهر هدف حمله قرار گرفت.



پنجشنبه گذشته در حالی که تصاویر حضور «ایدی راما» نخست وزیر آلبانی، در پارلمان این کشور به طور زنده پخش می‌شد، یک نماینده مخالف دولت و از «حزب دموکراتیک» به سمت نخست وزیر رفت و با سرنگ به چهره و لباس وی، جوهر پاشید. نیروهای محافظ «راما» نیز زمانی وارد عمل شدند اما کار از کار گذشته بود. براساس تصاویری که به طور گسترده در رسانه‌ها و فضای مجازی پخش شده، نخست وزیر آلبانی که با یک عمل انجام شده، مواجه شده در حالی که صورت و لباسش رنگی شده بود، سعی می‌کند خونسردی خود را حفظ کند.
اواسط هفته گذشته حزب دموکراتیک این کشور تظاهراتی را در تیرانا علیه نخست وزیر ترتیب داده بود. تظاهرکنندگان خواستار استعفای «راما» و برگزاری انتخابات پارلمانی زودرس شده بودند.
 در آذرماه گذشته نیز یک نماینده پارلمان که او نیز عضو حزب دموکراتیک بود، با تخم‌مرغ به راما حمله کرد.  مقامات سیاسی تیرانا شدیدا تابع اوامر آمریکا و اروپا بوده و پس از سرنگونی  رژیم کمونیستی تاکنون، نتوانسته‌اند به سمت توسعه و استقلال واقعی کشور،‌ قدم بردارند.