kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
بر اساس آخرین نظرسنجی

مردم ژاپن و کره‌جنوبی آمریکا را بزرگ‌ترین تهدید برای جهان می‌دانند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی مردم ژاپن و کره‌جنوبی، آمریکا را به عنوان یک «تهدید بزرگ» برای امنیت جهانی می‌ببنند.

ژاپن و کره‌جنوبی، از متحدان آمریکا و محل حضور ۸۲ هزار نیروی آمریکایی در منطقه است، اما مردم این دوکشور، آمریکا را به عنوان یک تهدید بزرگ برای امنیت جهانی می‌ببنند. کره‌ای‌ها از آمریکا حتی بیشتر از کره شمالی می‌ترسند. ترس از قدرت و نفوذ آمریکا بیشتر از هراس‌ آنها از روسیه است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، براساس نظرسنجی مرکز «پیو»، حملات سایبری، گروه‌های تروریستی، ناپایداری اقتصادی و تغییرات اقلیمی همگی به عنوان تهدیدهایی برای امنیت جهانی تلقی می‌شوند، اما قدرت و نفوذ آمریکا بیشتر از این تهدیدها باعث توجه مردم شده است که این ترس با وجود دستور خروج نیروهای آمریکایی توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور و اقدامات او به سوی صلح در کره شمالی، همچنان پایدار است.
به گزارش این مرکز، در ۲۰۱۳ تنها یک چهارم از مردم ۲۲ کشور سراسر دنیا آمریکا را به عنوان تهدیدی برای کشورهایشان تلقی می‌کردند. این دیدگاه در سال ۲۰۱۷ به ۳۸ درصد و در سال میلادی گذشته به ۴۵ درصد افزایش یافت. نتایج بین متحدان آمریکا قابل توجه است. ۶۷ درصد از مردم کره جنوبی، آمریکا را به عنوان یک تهدید عمده برای امنیت خود می‌بینند. در ژاپن ۶۶ درصد آمریکا را یک تهدید می‌دانند. با توجه به ۲۶ کشور نظرسنجی شده کره جنوبی و ژاپن از همه کشورها بیشتر از قدرت آمریکا هراس دارند و مکزیک با ۶۴ درصد بعد از آنها قرار دارد. این نظرسنجی چندی بعد از اعلام ملاقات دوم ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام شد.