kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

آمریکا به دنبال ۴۰ تن طلای مسروقه داعش در شرق سوریه

دیده‌‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد‌، نظامیان آمریکایی در صدد به چنگ آوردن 40 تن طلا در شرق سوریه هستند که توسط عناصر داعش به سرقت رفته است.

«رامی عبدالرحمان»رئیس‌دیده‌‌بان حقوق بشر سوریه، اعلام کرد که نیروهای وابسته به ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن و شبه‌نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در جست‌وجوی حدود ۴۰ تن طلا‌ی مسروقه توسط تروریست‌ها‌ی داعش هستند.به گزارش ایسنا، عبدالرحمان خاطرنشان کرد: ما درخصوص یک ثروت ‌کلان سخن می‌گوئیم و هراس این را داریم که این ثروت به ملت سوریه و عراق بازنگردد و ائتلاف ضد داعش آن را به نفع خودش مصادره کند.رئیس‌دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین گفت: داعش این مقدار طلا را طی سال‌های گذشته از مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه به سرقت برده است.
وی در ادامه افزود: دلیل عدم بمباران‌ گسترده ائتلاف آمریکا در منطقه(شرق سوریه)، این است که طلاهای تحت تملک داعش از بین نرود.سایت صهیونیستی «نتسیو نت» که یک سایت اطلاعاتی است، هم فاش کرد، نیروهای ائتلاف آمریکایی در تلاش هستند آخرین مقر داعش را برای تصاحب این ۴۰ تن طلا تحت سیطره بگیرند.
طبق گزارش این سایت اسرائیلی، ائتلاف به سرکردگان داعش وعده داده که اگر این ۴۰ تن طلا رادر اختیار ائتلاف قرار دهند، آنها از حمایت ائتلاف برخوردار خواهند شد و می‌توانند به همراه خانواده‌های شان از طریق گذرگاه‌های امن ،فرار کنند. براساس گزارش این سایت، ارزش طلایی که در اختیار داعش است، حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار بر آورد می‌شود.
خبر دیگر اینکه، ائتلاف آمریکایی ضد داعش طی بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف در شهرک «الباغوز» ، مسجدی را بمباران کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، در این بیانه ادعا شده که داعش از مسجد فوق به عنوان پایگاه استفاده می‌کرده است. قبلا هم رسانه‌های رسمی سوریه از کشته و زخمی شدن حدود ۷۰ تن در حملات ائتلاف به اطراف الباغوز خبر داده بودند. جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش تا‌کنون هزاران غیر نظامی را در سوریه و عراق کشته‌اند.