kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

دیدار وزیر خارجه آل‌خلیفه با تزیپی لیونی در مونیخ!

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده وزیر خارجه بحرین با وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ 2017 دیدار کرده است. آل خلیفه بیشتر از سایر کشورهای مرتجع عربی حرص عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را دارد.

«خالد بن احمد» وزیر خارجه بحرین حدود دو سال پیش با «تزیپی لیونی» وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی دیدار کرده و به او گفته «حمد بن عیسی بن سلمان» آل خلیفه پادشاه بحرین به عادی‌سازی رسمی روابط با این رژیم اهمیت
 می‌دهد.
کانال 13 تلویزیونی رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر با استناد به اظهارات برخی مقامات این رژیم همچنین اعلام کرده که «بن احمد» و «تزیپی لیونی» در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در سال 2017 با یکدیگر دیدار کردند و بن احمد از لیونی خواست تا تمایل پادشاه بحرین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اطلاع دهد. با این حال بحرین در نوامبر(آبان) گذشته، گزارش‌ها مبنی بر اینکه نتانیاهو به این کشور کوچک خلیج‌فارس سفر خواهد کرد را تکذیب
 کرده بود.
«خالد بن احمد»، در این باره گفته هیچ برنامه‌ای برای سفر نخست‌وزیر اسرائیل وجود ندارد و هیچ تماسی در این زمینه هم صورت نگرفته است با این حال اگر برنامه‌ای برای سفر نتانیاهو باشد، بحرین در اعلام آن تردید نخواهد کرد.
 این اظهارات مسئول بحرینی چند روز پس از آن مطرح شد که رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند اسرائیل برای عادی‌سازی روابط با بحرین تلاش می‌کند.
 رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی تلاش می‌کند و پس از عمان، بحرین دومین کشور عربی خواهد بود که بدون داشتن روابط دیپلماتیک با اسرائیل از نتانیاهو استقبال خواهد کرد.
رویکرد آل خلیفه برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها به بیش از دو دهه پیش یعنی به زمانی باز می‌گردد که «یوسی سارید» وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی به بحرین سفر و با محمد بن مبارک آل خلیفه وزیر خارجه وقت بحرین دیدار کرد. «مارک‌اشنایر» خاخام یهودی آمریکایی و مشاور پادشاه بحرین نیز در یک مصاحبه تازه گفته از نظر او، منامه زودتر از برخی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار می‌کند.
 به گفته او «۶ اسب در مسابقه وجود دارند، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین، قطر، کویت و عمان، اگر من کسی بودم که می‌خواستم روی اینکه کدام اسب اول از همه به خط پایان برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل می‌رسد شرط‌‌بندی کنم، اول از همه روی اسب بحرینی شرط می‌بستم.»(!)