kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
زاکانی در آیین ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی

باید برای ظرفیت بزرگی که دنبال تغییر است راه باز شود

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس گفت: آنجایی دست بلند را داریم و در موقعیت برتری هستیم که به منطق مستحکم مکتب امام و رهبری توجه می‌کنیم و بدون ترس و بلند مبانی خود را بیان می‌کنیم




عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نماینده سابق مجلس در آئین 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی دوران طفولیت را پشت سر گذاشته و امروز در مرحله بلوغ قرار گرفته است. این انقلاب سه ویژگی گوهر دین، ارزش والای مردم و اهمیت رهبری الهی را بیان کرد.
علیرضا زاکانی با ‌اشاره به ارزش مردم در نظر امام (ره) و مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم حق دانستن، رفاه، امنیت، آرامش، انتقاد کردن، مشارکت کردن، مالکیت و کسب کردن، نظارت و حق بازخواست دارند، این‌ها در مردم‌سالاری دینی وجود دارند، حاکمیت، دولت و مسئولان موظف هستند این حقوق مسلم مردم را تبدیل به قدرت کنند.
زاکانی تاکید کرد: ما در آستانه ورود به چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی هستیم لذا باید موانع داخلی و خارجی خودمان را بشناسیم ما در ابتدای انقلاب می‌دانستیم چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم ولی راه رسیدن به آن را بلد نبودیم ولی امروز بعد از 40 سال کسی از ما نخواهد پذیرفت که مجددا ‌اشتباه کنیم.
این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه ما راه بسیار خوبی را پیموده‌ایم گفت: ما هر کجا موفق شدیم به برکت ویژگی‌های تمسک به اسلام، طلب عزت و بزرگی، باز کردن میدان برای مردم و خدمت به آ‌نها، توجه به فرمایشات امامین انقلاب اسلامی و تبعیت از آن و اتکا به همت و خودباوری و ایمان و حرکت بر دایره علمی بوده است و هر جا به این ویژگی‌ها بی‌توجهی کردیم آسیب خوردیم.
وی گفت: امروز دیگر مسیر کنونی قابل پیمودن نیست و نیاز به یک تحول بزرگ وجود دارد و سالها است که رهبری همه ظرفیت‌ها را برای این تغییر و تحول به میدان فرا می‌خوانند. ما با یک ظرفیت بزرگ برای تغییر روبرو هستیم و باید راه را باز کنند برای این ظرفیت بزرگ که می‌خواهد تغییر
ایجاد کند.