kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
عضو شورای عالی مجازی در دانشگاه تهران

فیلترینگ آن است که اجازه ندهند در یک جلسه تخصصی حرفتان را بزنید

عضو شورای عالی فضای مجازی در آیین ملی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی که صبح دیروز در دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دو قطبی خائنانه است گفت: فیلترینگ آن است که نگذارند در یک جلسه تخصصی حرفتان را بزنید.




سیدعزت الله ضرغامی در پاسخ به کسانی که می‌گویند چگونه از انقلاب دفاع کنیم با بیان اینکه انقلاب دفاع ندارد و هرچه هست حمله و تهاجم و کارهای بزرگ و خیر است گفت: فقط از وقتی فضای مجازی آمده و این فضا قبل آنکه بر عقلانیت استوار باشد بر احساسات و ایهام گویی استوار است. لذا برخی موقع شبهه‌ای در مقایسه باعث می‌شود نسل جدید متوجه نشود که انقلاب چه کرده است.
ضرغامی ادامه داد: در عموم مولفه‌هایی که به سازندگی کشور و توجه به مردم مربوط می‌شود اعداد و رقام به گونه‌ای است که هرگونه قیاس با گذشته مع الفارق است.
وی تاکید کرد: اگر آسیب شناسی و نقد و تجدید نظر در برخی رویه‌ها نکنیم پرچم آن را دشمن و جریانات انحرافی در دست می‌گیرند و فتنه هم قاطی شدن حق و باطل است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه کسی نیست که فضای مجازی را قبول نداشته باشد، اظهار داشت: دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است و من بارها اعلام کرده‌ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با‌اشاره به قوانین مدیریتی اروپا برای کنترل فضای مجازی اظهار داشت: اگر نظام و دولت و مجلس، این فضا را مدیریت کند این اسمش فیلترینگ نیست.
به گزارش فارس وی خاطرنشان کرد: فیلترینگ، آن است که در یک جلسه تخصصی می‌خواهید حرفتان را بزنید، اما اجازه ندهند و تحمل یک نقد سازنده را در یک جلسه کارشناسی نداشته باشند، این فیلترینگ است. اما آنکه ما می‌گوییم مدیریت کنیم و کاری کنیم که این امکان در اختیار مردم بیاید کجایش فیلترینگ است؟ اینها باید روشنگری شود چون در دست و پای حرف‌های سیاسی می‌افتد و بعضی‌ها هم که روش کارمندی دارند مزد می‌گیرند
و مطلب می‌زنند.