kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
سیدحسن نصرالله:

انقلاب اسلامی ایران مسیر تاریخ را عوض کرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با ‌اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) گفت این انقلاب مسیر تاریخ و منطقه را تغییر داد. این انقلاب با سرنوشت فلسطین، مقاومت، موجودیت و فرهنگ ما در پیوند است.




«سید حسن نصرالله» دوشنبه شب درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان، منطقه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکست توطئه‌های آمریکا سخنرانی کرد و گفت: «این انقلاب نقطه عطف تاریخی به شمار می‌رود و برای ما این پیروزی بسیار مهم است، زیرا پیروزی انقلاب اسلامی به سرنوشت منطقه ما، سرنوشت فلسطین و مقاومت و درگیری‌های منطقه و سرنوشت امت و تاریخ و تمدن ما ارتباط پیدا می‌کند... چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بیانگر شکست همه توطئه‌ها و محاسبات آمریکاست. 40 سال است که انقلاب اسلامی ایران به رغم دشمنی شیطان بزرگ مقتدرانه ایستاده است و دستاورد‌های بزرگی را محقق کرده است...ما خود را از اولین کسانی می‌دانیم که به پیروزی انقلاب اسلامی ایران اهتمام و توجه ورزیدند و از همگان به ویژه اهالی ضاحیه در جنوب بیروت دعوت می‌کنیم که در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور یابند.»
به گزارش تسنیم دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه خاطرنشان کرد: «سابقا تنها به برگزاری جشنی اکتفا می‌کردیم، اما این بار چون 40 سال از این انقلاب می‌گذرد برای آن اهمیت زیادی قائل هستیم به ویژه اینکه شیطان بزرگ آمریکا از اولین روز پیروزی امام خمینی(ره) و بیرون رفتن شاه از ایران اعلام کرد این انقلاب تنها دو یا سه ماه دیگر دوام نخواهد آورد و این نظام سرنگون خواهد شد. بعد گفتند شش ماه دیگر سرنگون می‌شود. پس از آن گفتند یک سال دیگر از بین خواهد رفت. سپس واشنگتن جنگی را علیه این نظام تحمیل کرد و قول داد که نظام ایران شکست خواهد خورد. حتی پیش‌بینی‌های بولتون که در ماه گذشته می‌گفت، جشن کریسمس را در تهران برگزار می‌کنیم سرابی بیش نبود و او از محقق شدن خیالات خود ناامید شد، بنابراین 40 سال است که این انقلاب باقی مانده است و دستاورد‌های بزرگی را محقق کرده است.»
ادعای نتانیاهو دروغ محض است
سید حسن نصرالله در ادامه درباره دولت جدید لبنان سخن گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دو سه روزی است همواره ادعا می‌کند که این دولت، دولت حزب‌الله است و آمریکایی‌ها را علیه دولت لبنان تحریک می‌کند. اروپایی‌ها را نیز تحریک می‌کند. البته طبیعی است که کشور‌های خلیج‌فارس را نیز تحریک خواهد کرد، زیرا بین آنها دوستی وجود دارد و این مسئله باعث خواهد شد علیه دولت لبنان موضع بگیرند. این تنها یک اتهام است. ولی برخی جریان‌های داخلی لبنان نیز احتمال دارد با نتانیاهو همنوا شوند و بگویند این دولت، دولت حزب‌الله است. البته برای من و برای حزب‌الله مایه قدرت و افتخار است، اما اولا این درست نیست و توصیفی نادرست است و یک دروغ اخلاقی است. دولت کنونی، دولت حزب‌الله نیست بلکه جریان‌های سیاسی در این دولت موجود هستند و حزب‌الله هم یکی از این جریان‌های سیاسی است.»
مشارکت بیشتر
«سید حسن نصرالله» در ادامه سخنانش تاکید کرد: «حضور ما در این دولت تاثیر بسیار زیادی دارد به طوری که بیش از هر زمان دیگری حضور ما اثرگذار و اساسی است و ان شاء الله نیز بیش از هر زمان دیگری نیز تاثیرگذار خواهد شد، زیرا بحث‌ها و همکاری‌های ما در دولت بیش از هر زمان دیگری خواهد بود و مشارکت ما در مسئولیت بیش از هر زمان دیگری خواهد بود، اما این بدان معنی نیست که این دولت دولت حزب‌الله است.» وی همه جریان‌های سیاسی لبنان را به جای مناقشه و تشدید تنش‌ها به حفظ آرامش فرا خواند و گفت: «منافع شخصی، حزبی، فرقه‌ای و منطقه‌ای کمکی به حل پرونده‌ها و مشکلات موجود نمی‌کند. بنا به توافق‌هایی که پیش از انتخابات و پیش از تشکیل دولت با جریان‌های سیاسی داشتیم اولویت‌های اقتصادی در رأس اولویت‌های ما قرار می‌گیرد. مبارزه با فساد و هدر دادن اموال عمومی در مقدمه اقدامات ما برای بهبود اوضاع قرار دارد. مسئله مهم در مبارزه با فساد، انجام عمل است نه فقط اتخاذ تصمیم و موضع.»
روابط حزب‌الله با جنبش امل
دبیر حزب‌الله لبنان همچنین درباره روابط حزب‌الله با جنبش امل گفت توافق با جریان آزاد ملی در سال ۲۰۰۶ اقدامی تاریخی بود که یک مرحله جدید را در عرصه تحولات به ثبت رساند و اهداف دشمنان را باطل کرد. موضوع مهم، ایجاد اعتماد و همکاری و تفاهم و تحمل یکدیگر است. ما به ایجاد ائتلاف با جریان آزاد ملی ایمان داریم و پایبندی خود را به توسعه آن اعلام می‌کنیم.