kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
با انهدام 38 موشک این رژیم

اسرائیل در آسمان سوریه زمین‌گیر‌ شد!

سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با واکنش سریع و به موقع مقابل حملات موشکی رژیم صهیونیستی، 38 موشک را در آسمان غرب، جنوب و جنوب غرب سوریه منهدم و این حمله شبانه و غافلگیرانه اسرائیل را تا حدود زیادی بی‌اثر کردند.




بامداد دیروز و در حالی که هنوز از حمله نا کام روز قبل اسرائیل به فرودگاه سوریه، 24 ساعت نگذ‌شته بود، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از آسمان لبنان و از منطقه دریاچه «طبریه» به مدت 55دقیقه، به سمت مناطقی در جنوب دمشق، قنیطره و آلسویدا موشک شلیک کردند. اما سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با اقدام به موقع، 38 موشک را در آسمان منهدم کرده و رژیم صهیونیستی را در تحمیل تلفات و خسارات سنگین به سوریه، نا کام گذاشتند. با این حال، ایسنا به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که این حمله موشکی گسترده اسرائیلی‌ها، به مرگ چهار سرباز سوری و جراحت شش تن دیگر انجامید. براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، حمله هوایی رژیم اسرائیل، ساعت دو و 11 دقیقه بامداد آغاز شد. ارتش‌اشغالگر صهیونیستی در این حمله، از موشک‌های کروز و بمب‌های هدایت شونده استفاده کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بطور تلویحی مسئولیت این حمله موشکی را بر عهده گرفت.
سامانه دفاع هوایی جدید
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پدافند دفاعی نیروی هوایی سوریه نسل جدیدی از سامانه‌های دفاع هوایی را برای مقابله با حمله موشکی رژیم صهیونیستی استفاده کرد.
خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «مراسلون نیوز» سوریه گزارش داد، نیروی هوایی این کشور با استفاده از سامانه«Buk-M2»‌، موشک‌های رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد.سامانه «Buk-M2»، در مقایسه با سیستم قدیمی‌تر «Buk-M»، دقیقتر بوده و دارای بُرد بیشتری نیز هست.این سامانه برای مقابله با حمله هوایی صبح یکشنبه رژیم صهیونیستی به کار گرفته شده بود.