kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
رئیس‌قوه قضائیه:

آمریکا و غرب، صرفا با کشورهایی که نوکر آنها باشند رابطه خوبی دارند

رئیس‌قوه قضائیه گفت: آمریکا و غرب، صرفا با کشورهایی که نوکر آنها باشند رابطه خوبی دارند.




به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با انتقاد شدید از بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی شبکه خبری Press TV از سوی آمریکا، نسبت به ترویج عادت تجاوز به حقوق انسان‌ها توسط آمریکا و غرب ابراز تاسف کرد و گفت: امروز استفاده ابزاری آمریکا و غرب از مقوله «حقوق بشر» به خوبی آشکار است. در حادثه اخیر، مدعی هستند که این خبرنگار به عنوان «شاهد» بازداشت شده است! اولین بار است که می‌شنویم یک کشوری تبعه خود را که بیم فرار او هم نمی‌رود، در وطن خودش به عنوان شاهد بازداشت کند.
آملی لاریجانی مسئولیت هرگونه آسیب احتمالی به خبرنگار Press TV را متوجه دستگاه قضایی ایالات متحده آمریکا دانست و با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد مشکل آمریکا با این خبرنگار به سبب دفاع او از انقلاب اسلامی ایران و انتقاد از جنایات آمریکا در نقاط مختلف جهان است، دادستان کل کشور را مامور کرد که تمام اقدامات لازم در چارچوب قانون آیین دادرسی کیفری را از باب دفاع از حقوق عامه برای آزادی این خبرنگار آمریکایی انجام دهد.
الگوسازی از سلبریتی‌ها، فاصله جامعه را
با الگوهای متعالی زیاد کرده است
وی با اشاره به غفلت انسان امروزی از خود بر اثر کثرت‌های متعدد پیرامونی، گفت: متاسفانه در فضایی که همین صداوسیمای جمهوری اسلامی موجب الگو شدن برخی افراد سطحی و کم مایه تحت عنوان «سلبریتی» می‌شود، فاصله جامعه با الگوهایی که عوالم باطن را سیر کرده‌اند و فعل و گفتارشان ظهور کلام و عمل حق تعالی است، زیاد می‌شود و این امر آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
پیشرفت‌ها و جایگاه ایران باعث حسد برخی کشورهای
منطقه شده است
رئیس‌قوه قضائیه با اشاره به در پیش بودن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: در چهل سال گذشته دشمنان هر فریب، مکر و حیله‌ای را برای براندازی این نظام مردمی به کار بستند اما مردم بصیر ما در مقابل همه توطئه‌ها و دشمنی‌های آنان ایستادند و امروز در نقطه‌ای هستند که کشورشان رکن ثبات و امنیت و محور مقاومت در منطقه است. همین جایگاه و از سوی دیگر انواع پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های گوناگون علمی، فناوری، دفاعی و... باعث برانگیخته شدن رشک و حسد برخی کشورهای منطقه و تشدید دشمنی‌های بدخواهان ملت ایران و در راس آنها آمریکا شده است.
آمریکا و غرب، صرفا با کشورهایی که نوکر آنها باشند
 رابطه خوبی دارند
آملی لاریجانی با بیان اینکه آمریکا و مغرب زمین، از معیارهای دوگانه خود رنج می‌برند و صرفا با کشورهایی که نوکر و تبع محض آنها باشند رابطه خوبی دارند، خاطرنشان کرد: اینکه به ایران بگویند «رعایت موازین حقوق بشر را از عربستان بیاموزید»! این سخن، عیار عقل و درک آنها را نشان می‌دهد و جهان را با معیارهای «بربریت» بیشتر آشنا می‌سازد.
کشورها مراقب باشند
آمریکا با «ایران هراسی» سرشان کلاه نگذارد
وی افزود: یکی از اقداماتی که اخیرا نیز با تحرکات و رفت و آمدهای وزیر خارجه آمریکا و مشاوران ترامپ به منطقه و سایر کشورها تشدید شده است، مقوله «ایران هراسی» است که در این زمینه باید خود کشورها مراقب باشند با این اقدامات آمریکا سرشان کلاه نرود.
رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه صلابت ملت ایران با این قبیل تحرکات موذیانه مخدوش نمی‌شود، تاکید کرد: چنین اقداماتی قطعا موجب انسجام هر چه بیشتر ملت ایران می‌شود و امیدواریم که مردم و مسئولان با برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ایام الله دهه فجر و همچنین حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان معیار مقابله با دشمنان، پیام دقیقی به آمریکا و اذنابش بدهند و فراموش نکنیم که امروز، وحدت مردم و مسئولان تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، عامل در هم کوبیدن دشمن است و تاثیر فشارها و تحریم‌ها را از بین خواهد برد.
براساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» در دستور کار دیروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.