kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

کابل کشی داخل منازل برای فیبرنوری رایگان است

به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، کابل‌کشی داخل منازل و سازمان‌ها برای فیبر نوری رایگان انجام خواهد شد.


 

سیدمجید صدری در یک نشست خبری درباره‌ ارائه فیبر نوری به مشترکان بیان کرد: فیبر نوری منازل باید اهمیت ویژه داشته باشد. تعرفه‌ها و هزینه‌های ابتدایی از جمله کابل‌کشی منازل و مودم باعث شده بود که مردم تمایل زیادی به این طرح نشان ندهند. به همین دلیل ما در طرح‌تانومای ویژه که تا آخر سال خواهیم داشت و اگر استقبال شود، آن را تمدید می‌کنیم، تصمیم گرفتیم هرکس از هرکجای ایران درخواست فیبر نوری کند، برای کابل‌کشی هزینه‌ای دریافت نکنیم.
او ادامه داد: برای مودم هم تلاشمان این است پیشنهادهای ویژه داشته و یا حداقل قیمت را دریافت کنیم. ما به دنبال جلب رضایت مشترک هستیم و سعی کردیم تعرفه‌هایی که در حوزه فیبر قرار دادیم، با ADSL یکسان باشد.
وی درباره ایجاد تغییراتی در تعرفه‌های مخابرات اظهار کرد: تعرفه‌های مخابرات چه در دیتا و چه تلفن ثابت، باید تغییراتی در جهت افزایش داشته باشد؛ البته ما تابع قانون هستیم اما کاهش تعرفه بیش از این در حوزه به صلاح ما نیست. ما برای افزایش تعرفه در سال آینده نیز پیشنهاداتی به رگولاتوری دادیم و امیدواریم که با آن موافقت شود، زیرا با تعرفه‌های کنونی نمی‌توانیم توسعه داشته باشیم.
او درباره‌ موضوع حذف قبوض کاغذی توضیح داد: درصد بالایی از پرداخت‌ها (بالغ بر ۹۹ درصد) در حال حاضر به‌صورت غیرحضوری و کمتر از یک درصد از طریق قبض است. ما بیش از ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت داریم که هنوز ۱۵ میلیون قبض صادر می‌شود. برای مبالغ کمتر از ۲۰ هزار تومان هم اصلا قبضی صادر نمی‌شود. طبق بررسی‌ها با سازمان فناوری اطلاعات، به دنبال حذف قبض هستیم، اما دیتابیس ما باید کامل باشد و طبق وظیفه باید برای مشترکانی که درخواست دارند، قبض صادر کنیم.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره رای دیوان عدالت اداری برای لغو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره دریافت آبونمان از خطوط تلفن ثابت مدعی شد: این کار صددرصد به ضرر شرکت مخابرات است و سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مخابرات می‌کاهد. در این باره با قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری در حال مذاکره ایم تا بتوانیم رای را برگردانیم؛ البته به دنبال کلک زدن نیستیم که اسم هزینه را عوض کنیم اما معتقدیم که نام آبونمان از ابتدا‌اشتباه انتخاب شده و نام صحیح آن هزینه نگهداری
 است!
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین از حذف 50 مشاور خود خبر داد و گفت: این مشاوران یا بازنشسته شدند و یا در پستهای دیگر به کار گرفته شدند. در عین حال تمامی مشاوران خارجی شرکت مخابرات هم حذف شدند.
صدری سپس از افزایش 4برابری ترافیک اینترنت داخلی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای بحث اقتصاد مقاومتی است.