kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
آیت‌الله نوری همدانی خطاب به مسئولان:

پالرمو ضد استقلال و امنیت کشور است برخلاف مصلحت نظام عمل نکنید

آیت‌الله نوری همدانی باتأکید بر اینکه کنوانسیون‌های جهانی مانند پالرمو با استقلال و امنیت کشور منافات دارد، از مسئولان خواست خلاف مصلحت نظام اقدام نکنند.

به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید دیروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم که با اجتماع طلاب معترض به طرح کنوانسیون‌های بین‌المللی همراه بود، با اشاره به نامه جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه که نگرانی خود را از برخی مسائل کشور مانند تصویب چند کنوانسیون اعلام کرده‌اند، گفت: از حوزه علمیه قم، طلاب و فضلای انقلابی تشکر و تقدیر می‌کنم که نگران هستند تا انحرافی از آرمان‌های انقلاب، امام، شهدا و رهبری صورت نگیرد.
وی افزود: روحانیت و حوزه علمیه همواره باید بیدار بوده و به مسائل کشور و مردم توجه داشته باشند تا خدایی نکرده اگر انحرافی در حال انجام است از آن جلوگیری کنند، اعتراض‌ها باید در چارچوب قانون و منطق باشد و حرکت‌های غیرقانونی کار درستی نیست.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این که فرمایشات رهبر انقلاب باید سرلوحه کار همه افراد به ویژه روحانیت باشد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همیشه تأکید دارند نباید کشور را متشنج نشان داد تا بهانه به دست دشمن داده شود، اگر حرکتی صورت می‌گیرد باید با آرامش و در سایه قانون و توجه به فرمایش رهبر انقلاب باشد.
وی با تقدیر از حساسیت حوزه و طلاب نسبت به مسائل کشور ادامه داد: در فضایی آرام و با منطق و استدلال باید مسائل را پیگیری کرد که اگر غیر از این باشد نتیجه نخواهیم گرفت.
آیت‌الله نوری همدانی برای چندمین بار تأکید کرد که تصویب کنوانسیون‌های خارجی برای کشور مفید نخواهد بود و ابراز داشت: البته ظاهر برخی از بندهای این کنوانسیون‌ها خوب است اما تجربه تاریخی نشان می‌دهد که طرف مقابل به هیچ قراردادی پایبند نیست.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: شکی نداریم کسانی که سردمدار کنوانسیون‌های جهانی هستند ظالم بوده و در حال جنایت علیه بشریت به ویژه مسلمین هستند، آیات قرآن تأکید دارند که مسلمین هرگز نباید به دشمنان اعتماد کنند و با آن‌ها پیمان بندند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: این‌ها همان کسانی هستند که در برجام بازی در آوردند و به وعده‌های خود عمل نکردند، قرآن می‌فرماید به کسانی که بدعهد هستند و ظلم و جنایت می‌کنند اعتماد نداشته باشید.
وی اضافه کرد: دشمنان پایبند به هیچ قراردادی نیستند و تنها برای کنترل کردن انقلاب گام برمی‌دارند، درباره FATF  و پالرمو و کنوانسیون‌ها بارها هشدار و تذکر دادیم و عده‌ای تصور نکنند که ما اطلاع نداریم، تحقیقا عرض می‌کنم که تصویب این کنوانسیون‌ها به صلاح کشور نیست و ما تذکر می‌دهیم که فردا نگویند این قانون در این زمان امضا شد و ما سکوت کردیم بلکه به وظیفه و تکلیف خود عمل می‌کنیم.
پالرمو با استقلال و امنیت کشور
منافات دارد
آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که طبق نظر کارشناسان پالرمو با استقلال و امنیت کشور منافات دارد، گفت: مسئولان باید تابع ولی‌فقیه باشند، رهبر معظم انقلاب در خرداد 97 در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند این معاهدات ابتدا در اتاق فکر قدرت‌های بزرگ برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت و پز می‌شود بعد با پیوستن دولت‌های همسو و پیرو شکل ظاهری پیدا می‌کند تا اگر کشور مستقلی مانند ایران آن را قبول نکرد را مورد هجمه قرار دهند.
وی افزود: می‌گویند 150 کشور این کنوانسیون‌ها را پذیرفته‌اند خب پذیرفته باشند، ما باید بر اساس قرآن کریم و قانون اساسی در زمینه‌های لازم قوانین مورد نیاز را داشته باشیم تا عزت و عظمت اسلام حفظ شود، شاخصه‌های انقلاب را باید حفظ کنیم، ممکن است برخی مسائل در ظاهر خوب باشد اما ضرورتی ندارد که ما به این کنوانسیون‌ها بپیوندیم.
این مرجع تقلید با اشاره به نامه مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی به شورای نگهبان مبنی بر مغایرت این کنوانسیون‌ها با استقلال کشور اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهیم که نظر رهبر انقلاب را در نظر بگیرند و بر خلاف مصلحت کشور گام
برندارند.
آیت‌الله نوری همدانی از دغدغه‌مندی و حساسیت طلاب و فضلای انقلابی نسبت به مسائل کشور تشکر و تأکید کرد که همه باید تابع قانون و ولی‌فقیه باشیم.
وی تصریح کرد: ما مراقب هستیم تا در کشور انحرافی ایجاد نشود، راه انقلاب بر اساس قانون اساسی  مبتنی بر دین روشن است و آرمان‌های امام، انقلاب و شهدا باید در دستور کار همه باشد؛ همواره باید برای حفظ انقلاب و آرمان‌ها بیدار و هوشیار
باشیم.
این مرجع تقلید تأکید کرد: گذشت زمانی که حوزه‌ها تنها در درس و بحث منحصر بودند و با جامعه کاری نداشتند، ما امروز هم باید درس و بحث داشته و هم باید نسبت به مسائل انقلاب حساس باشیم و از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تبعیت کنیم، باید هم درس بخوانیم و هم به مسائل جامعه توجه داشته باشیم و انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنیم.