kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

تعطیلی دولت آمریکا یک ماهه شد کارمندان دولتی در صف غذای خیریه

تعطیلی دولت آمریکا امروز یک ماهه شد. انتشار تصاویر صف‌های طولانی کارمندانی که نمی‌توانند سر کار بروند یا در این مدت حقوق کافی دریافت نکرده اند، در مقابل انجمن‌های خیریه آمریکا سرو صدای زیادی به راه انداخته است.

 
  سرویس خارجی

تعطیلی دولت آمریکا به خاطر اختلاف بین کاخ سفید و دموکرات‌ها بر سر بودجه دیوار مکزیک، امروز یک ماهه شد. 800 هزار کارمند فدرال دولت طی این مدت یا کار کرده و حقوقی نگرفته‌اند و یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند. به گفته «برنی سندرز»، سناتور ارشد دموکرات با تعطیلی دولت 755 هزار نفر گرسنه بیکار هم امکان دریافت وعده غذایی را از دست داده‌اند. بیش از 4 میلیارد دلار نیز در این مدت به اقتصاد آمریکا خسارت وارد شده است اما هنوز نه دموکرات‌ها و نه ترامپ از دنده لج بیرون نیامده‌اند. ترامپ همچنان اصرار دارد دیوار در مرز مکزیک باید ساخته شود و دموکرات‌ها نیز همچنان می‌گویند پولی برای این کار اختصاص نمی‌دهند.
طی روزهای گذشته اما ابعاد دیگری از تبعات تعطیلی دولت آمریکا منتشر شده است. بر اساس گزارش روز جمعه «سی ان ان»، در حالی که تعطیلی دولت فدرال وارد هفته چهارم شده، کارمندان دولت فدرال که به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌ و حقوقی دریافت نکرده‌اند، در تأمین مایحتاج با مشکل مواجه شده و برای سیر نگه داشتن خانواده‌هایشان به ناچار دست به دامن مراکز خیریه و بانک‌های توزیع غذای رایگان شده‌اند. مراکز و سازمان‌هایی که در آمریکا به صورت خیریه غذای رایگان توزیع می‌کنند نیز می‌گویند با تعطیلی دولت فدرال، میزان مراجعات به آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
 این گزارش می‌افزاید: «به عنوان نمونه، مرکز خیریه «خدمات جامعه کاتولیک» که در یوتای شمالی فعالیت می‌کند، می‌گوید در دو هفته گذشته ۲۸۰ کارمند دولت فدرال از این مرکز غذای رایگان دریافت کرده‌اند. این در حالی است که این مرکز در حالت عادی ۵۶۶ مشترک دائم دارد، اما از زمان تعطیلی دولت این رقم 50 درصد افزایش یافته است.«دبورا نیلسن» هماهنگ‌کننده برنامه توزیع غذای این سازمان خیریه، می‌گوید: «اگر این وضع ادامه یابد، شاید مجبور شویم که غذای داخل سبد را کوچکتر کنیم، اما درهای سازمان ما همیشه باز خواهد بود.»
به گزارش فارس، در ادامه گزارش سی ان ان آمده: «هفته گذشته در منطقه واشنگتن هم بیش از ۲۴۰۰ نفر برای دریافت غذا به پنج مرکزی که توسط بانک غذای «کپیتال اریا» برای توزیع غذا بین کارمندان و کارگزاران دولت فدرال ایجاد شده بود، مراجعه کردند. این رقم بیش از دو برابر جمعیتی است که تصور می‌شد به این مراکز بروند.
مسئولان این مرکز می‌گویند ایده راه‌اندازی مراکز موقت توزیع غذا پس از آن شکل گرفت که این مرکز تماس‌های متعددی از کارمندان دولت فدرال دریافت کردند که خواهان کمک و دریافت غذا بودند.به گفته «ردا موتیا» مدیر اجرایی کپیتال اریا هفته گذشته یکی از مراجعان به او گفته که خودش قبلا غذای رایگان بین افراد توزیع می‌کرده و هرگز فکر نمی‌کرده که زمانی خودش به کمک بانک غذا محتاج شود. موتیا می‌گوید: «فکر می‌کنم افراد از اینکه در چنین شرایطی قرار گرفته‌اند، کمی شوکه و غافلگیر شده‌اند.»
کارکنان دانشکده گارد ساحلی در آمریکا نیز به خاطر تعطیلی دولت و دریافت نکردن حقوق محتاج به کمک خیریه‌ها شدند.گروه‌های غیرانتفاعی مرتبط با گارد ساحلی فروشگاه موقت مواد غذایی را در آکادمی گارد ساحلی برای کمک به کارکنان آنکه به خاطر تعطیلی دولت دچار مشکل شدند، به راه انداختند.
حدود 160 نفر از مجموع 260 کارمند آکادمی نیولندن در ایالت کنتاتکي به مرخصی فرستاده شدند. بقیه این افراد از جمله پرسنل دانشکده و گارد ساحلی در حال کار بدون دریافت حقوق هستند.لوران لالین یکی از افسران گفت: به خاطر تعطیلی دولت نیروها نیازمند شدند و جامعه پا پیش گذاشت. روز شنبه، انجمن افسران ارشد یک تماس تلفنی از یکی از خیریه‌ها دریافت کرد که گفته بود مواد غذایی می‌توانند برای ما بیاورند. ما فکر کردیم کجا این مواد غذایی را قرار دهیم و چرا به اینجا نیاوریم. به همین جهت یک فروشگاه موقت را در اینجا دایر کردیم تا همه بتوانند بیایند و هر آنچه را که نیاز دارند ببرند. ما از روز دوشنبه که این فروشگاه موقتی را دایر کردیم، باید بگویم که شاید هزار خانواده به اینجا
آمدند.