kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

سازمان بشردوستانه انگلیس سارق آثار باستانی موصل!

یک مسئول عراقی از سرقت آثار باستانی کلیساهای شهر موصل توسط یک شرکت و سازمان بشردوستانه انگلیسی خبر داد!

یک مسئول در شورای محلی شهر موصل اعلام کرد، اسناد و آثاری که در کلیسای «الطاهره» (یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای موصل) وجود داشت، در جریان پاکسازی این مناطق ناپدید شد و انگشت اتهام به سمت یک شرکت انگلیسی و سازمان بشر دوستانه این
کشور است.
وی در ادامه افزود: بسیاری از لوح‌های باستانی و کتاب‌های خطی که در این کلیسا و دیگر کلیساهای منطقه «حوش الخان» وجود داشته‌اند، ناپدید شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این مقام عراقی افزود: شرکت و سازمان مذکور انگلیسی به بهانه کمک برای مین‌روبی و بازسازی مناطق باستانی عراق، وارد موصل شده بودند انگلیس و آمریکا دومالخر اصلی آثار باستانی سرقت شده توسط داعش در عراق و سوریه هستند.
اعتراض به حضور آمریکا در عراق
شماری از شهروندان عراقی با برگزاری تجمع در بغداد، تحرکات آمریکا در عراق را محکوم و تاکید کردند که حضور آمریکا در عراق ‌اشغال نرم محسوب می‌شود و آمریکا برای تصاحب نفت عراق دست به این تحرکات می‌زند.
یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع گفت: ما حضور آمریکا در عراق را محکوم می‌کنیم و دخالت‌های آشکار واشنگتن در کشورمان را نمی‌پذیریم و با هرگونه دخالت آمریکا در امور کشورمان مخالف هستیم.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما‌، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این تجمع تاکید کرد: با ‌اشغالگری و دخالت آمریکا مخالف هستیم. عراق به خاطر‌ اشغالگری آمریکا، ویران شده است.
موضع گیری یک مرجع دینی علیه آمریکا
 آیت‌الله «محمد‌مهدی خالصی» در خطبه‌های نماز جمعه کاظمین، با حضور نظامی آمریکا در عراق مخالفت کرد و اظهار داشت: ما با حضور نیرو‌های بیگانه در کشور مخالفیم، زیرا این امر به شدت بر وحدت ملت عراق تاثیر می‌گذارد... تلاش این نیرو‌ها در راستای تخریب و نابودی سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور صورت می‌گیرد.
 آیت‌الله خالصی در‌باره سلاح‌های موجود در این کشور نیز گفت: باید یک کمیته نظامی برای جمع‌آوری سلاح از گروه‌های مسلح تشکیل شود. وی همچنین به منظور حفظ وحدت کشور و پایان دادن به اقدامات خرابکارانه، تاکید کرد که سلاح فقط باید در اختیار دولت
باشد.