kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
با اقدامات غیرانسانی اسرائيل

بحران سوخت به غزه بازگشت بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از توقف فعالیت بیمارستان بیت حانون در شمال نوار غزه در پی کمبود سوخت در این منطقه خبر داده و اعلام کرده که پنج بیمارستان دیگر هم در معرض تعطیلی قرار دارند.

در پی کمبود سوخت در نوار غزه و وخامت اوضاع بیماران در بیمارستان‌های این منطقه محاصره شده، «اشرف قدرت»، سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد، بیمارستان بیت حانون در حال حاضر با یک موتور برق کوچک به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا بتواند حداقل خدمات خود را ارائه دهد و بحران بی‌سابقه باعث شده است که خدمات بهداشتی در وضعیت سخت و دشواری به مردم ارائه شود.
«قدرت» تصریح کرد، پنج بیمارستان دیگر نیز از جمله بیمارستان کودکان النصر در شهر غزه در وضعیت دشواری قرار دارند و احتمال توقف فعالیت آنها طی ساعات آینده وجود دارد.
وی افزود: «توقف خدمات اساسی و سرنوشت‌ساز در بیمارستان بیت حانون به معنای محرومیت ۳۴۰ هزار نفر از حق درمان و عملیات جراحی است که تاکنون به بیماران ارائه می‌شد. علاوه بر این، بیمارستان بیت حانون در این شرایط از خدمات آزمایشگاهی و تشخیص نیز محروم خواهد شد و در این وضعیت، وضعیت بهداشتی و انسانی غزه وخیم‌تر خواهد شد.»
به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت از مراجع ذی‌ربط خواست که به سکوت خود تا این لحظه در قبال وضعیت موجود پایان داده و اقداماتی فوری و جدی برای پایان دادن به بحران حاکم بر مراکز بهداشتی اتخاذکنند.
 وزارت بهداشت فلسطین در غزه قبل از این هم نسبت به تداوم بحران سوخت حاکم بر مراکز بهداشتی هشدار داده و اعلام کرده بود که این وضعیت تبعات فاجعه‌باری برای بیماران در صورت توقف فعالیت موتور برق‌ها خواهد داشت.
گفتنی است در پی محاصره ظالمانه غزه که وارد سیزدهمین سال خود شده است، صهیونیست‌ها اجازه ورود دارو، مواد غذایی و سوخت و دیگر مواد مورد نیاز ساکنان غزه را نمی‌دهند و این مجوز را منوط به توقف تظاهرات علیه این رژیم کرده‌اند.
 از سوی دیگر رژیم صهیونیستی شرط موافقت با ارسال کمک‌های قطر برای فلسطینیان را متوقف شدن فعالیت‌های هفتگی معروف به «راهپیمایی بازگشت» دانسته است.