kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

تعطیلی دولت آمریکا 27 روزه شد /ترامپ و دموکرات‌ها همچنان‌ روی دنده لج

هیچ‌یک از دموکرات‌ها دعوت ترامپ را برای حضور در نشست کاخ سفید برای گفت‌وگو به منظور پایان دادن به تعطیلی دولت و تامین اعتبار برای ساخت دیوار مرزی نپذیرفتند.

سرویس خارجی-

در مقابل دولت ترامپ نیز تاکید کرد تسلیم دموکرات‌ها نخواهد شد.
در آمریکا همه چیز در وضعیت «بن‌بست» قرار دارد. 27 روز از تعطیلی دولت می‌گذرد و هنوز معلوم نیست که چه زمانی قرار است ترامپ یا دموکرات‌ها از موضع خود کوتاه بیایند. روز سه شنبه خبر رسید که هیچ‌یک از دموکرات‌ها دعوت رئیس‌جمهوری آمریکا را برای حضور در نشست کاخ سفید برای گفت‌وگو به منظور پایان دادن به تعطیلی دولت و تامین اعتبار برای ساخت دیوار مرزی نپذیرفتند. این عدم پذیرش در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ، تلاش بسیاری برای مجبور کردن رهبران دموکرات به منظور حضور در این گفت‌وگو کرد. ترامپ چند تن از مقام‌های میانه‌روی مجلس نمایندگان تحت رهبری دموکرات‌ها را با هدف تضعیف نانسی پلوسی، رئیس‌آن دعوت کرد اما هیچ‌یک از آنها در این نشست حضور نیافتند.
به گزارش ایسنا «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته: «رئیس‌جمهوری به دموکرات‌ها و جمهوری خواهان این فرصت را داد تا برای ناهاری رسمی به کاخ سفید بیایند. متاسفانه، هیچ‌یک از دموکرات‌ها نیامدند.پس از پایان دیدار در کاخ سفید، جمهوری خواهان، دموکرات‌ها را بابت عدم حضور در این نشست مورد انتقاد قرار داده و رادنی دیویس، یکی از جمهوری خواهان که از لوایح بازگشایی دولت حمایت کرده بود، گفت: ترامپ توافقی را روی میز گذاشته بود. حقیقت این است که هیچ دموکراتی در آنجا نبود تا با ما صحبت کند و این نشان می‌دهد که آنها تمایلی برای سازش ندارند.»
در مقابل «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر مطالبه‌ کاخ سفید در مورد بودجه‌ مربوط به ساخت دیوار در مرز با مکزیک تاکید کرد و گفت: دولت دونالد ترامپ از بابت مانع تراشی‌های دموکرات‌ها منصرف نخواهد شد.مایک پنس در مقاله‌ای در روزنامه‌ یو اس‌ای تودی اظهار داشت: «حتی با وجود اینکه ما با بحران در مرز جنوبی کشورمان روبرو هستیم و در کنار آن 800 هزار کارمند فدرال دولت بدون حقوق به سر می‌برند دموکرات‌های کنگره همچنان نمی‌خواهند به صورت جدی حتی درباره‌ بخشی از بودجه دیوار بحث کنند. رئیس‌جمهور ترامپ و دولت ما به سبب مانع تراشی دموکرات‌ها منصرف نخواهند شد. مردم آمریکا می‌خواهند شاهد عمل باشند و ما می‌خواهیم کار عملی انجام دهیم.» مایک پنس در عین حال از دموکرات‌ها خواست برای پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا به پای میز مذاکره برگردند، هر چند که‌اشاره‌ای به وجود هیچ‌گونه سازش در موضع کاخ سفید در مورد مهاجرت نکرد.