kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

تعطیلی دولت ترامپ 26 روزه شد شکایت هزاران کارمند آمریکایی از بی‌پولی

اتحادیه کارمندان تردد هوایی آمریکا در اقدامی که نشان از تنش فزاینده بین کارمندان فدرال و دولت دارد از «دونالد ترامپ» بابت عدم پرداخت حقوق کارمندان این صنف که ناشی از تعطیلی موقت دولت این کشور است، شکایت کرده است.

 
  سرویس خارجی-

طولانی‌ترین دوره تعطیلی دولت ترامپ امروز وارد بیست و ششمین روز خود می‌شود. سی‌ان‌ان نوشته «اکنون 800 هزار کارمند دولت نگران اجاره خانه، هزینه‌های خودرو و هزینه‌های درمانی هستند. در حالی که آنان نگرانند، هیچ اتفاقی طی روزهای اخیر در واشنگتن نیفتاده است. ترامپ به علت اولویت دادن به خودخواهی سیاسی خود بر منافع مردم، مقصر است.» طی روزهای گذشته کارمندان فدرال که طی این مدت حقوق نگرفته و یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند در آمریکا به خیابان‌ها ریخته و خواستار پایان تعطیلی دولت شده‌اند.
 به نوشته وبگاه شبکه «سی ان بی‌سی»، کارمندان اداره کنترل تردد هوایی نیز از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بابت عدم پرداخت حقوق کارمندان این صنف که ناشی از تعطیلی دولت این کشور است،  شکایت کرده است.
آنها از جمله 420 هزار کارمند در آمریکا هستند که ضروری است بدون پرداخت حقوق
کار کنند.  دادخواست این شکایت را که جمعه گذشته اتحادیه «تردد هوایی آمریکا» در دادگاه فدرال ارائه کرده، دولت این کشور را به محروم کردن غیرقانونی هزاران نفر از اعضای خود، از دریافت حقوق بدون رعایت روند قانونی متهم کرد. این اتحادیه 19 هزار کارمند دارد که 14 هزار نفر آن در برج مراقبت مشغول به کار هستند و به گفته سخنگوی این اتحادیه حقوق آنها بابت تعطیلی دولت پرداخت نشده است.
 کارمندان برج مراقبت، مهمانداران و دیگر کارمندان صنایع هوایی آمریکا نیز پنجشنبه گذشته به تعطیلی موقت دولت آمریکا  اعتراض کردند.جدیدترین اخبار در این خصوص حکایت از آن دارد که اتحادیه تردد هوایی کانادا در اقدامی به نشانه اعلام همبستگی با همکاران خود در آمریکا، یک هواپیمای حامل پیتزا را به فرودگاه نیویورک ارسال کرده است. هفته قبل نیز «اتحادیه بین‌المللی خلبانان ایرلاین» بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی خلبانان در آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور این کشور، پایان فوری تعطیلی دولت آمریکا را خواستار شدند.
تعطیلی آمریکا باعث نیمه تعطیل شدن رستوران‌ها، برخی ادارات و... شده و بنابر نوشته رسانه‌های آمریکایی مردم دیگر به رستوران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر می‌روند تا کمتر خرج کنند.