kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
در فرودگاه فتح کرج

15 تن در سقوط هواپیمای باری ارتش جان باختند

یک فروند هواپیمای باری دیروز صبح هنگام فرود در پایگاه فتح واقع در منطقه مشکین دشت استان البرز سقوط کرد و 15 کشته بر جای گذاشت.


کرج – خبرنگار کیهان‌:

این هواپیما از نوع بوئینگ و باری است.
پایگاه هوایی فتح حد فاصل بین ملارد و مشکین دشت واقع شده است.
« ناصر چرخساز» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز گفت: در این سانحه یک ساختمان مسکونی دچار حریق شده که امدادگران به اطفا و عملیات جست‌وجوی نجات پرداختند، میزان آسیب به ساختمان‌های اطراف کم است.
وی اضافه کرد که برای امداد‌رسانی هشت تیم به محل حادثه اعزام شدند.
این هواپیما از قرقیزستان به مقصد فرودگاه پیام استان البرز در حال پرواز بوده که به دلایلی در پایگاه هوایی فتح دچار سانحه شد و 15 سرنشین آن جان باختند، کشته‌شدگان شامل 14 مرد و یک زن هستند.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز 16 نفر در این هواپیما حضور داشتند که مهندس هواپیمای حادثه‌دیده زنده است. وی مجروح و به بیمارستان شریعتی کرج منتقل شد.
حادثه در محلی بین فرودگاه پیام و فتح اتفاق افتاده است.
بار این هواپیما گوشت بود.
مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در این رابطه گفت: جعبه سیاه هواپیمای باری بوئینگ 707 پیدا شده و اوضاع تحت کنترل است.
این هواپیما از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام کرج در حال حرکت بود که در ساعت هشت و 30 دقیقه دیروز (دوشنبه) در صفادشت کرج دچار سانحه شد.
اسامی جانباختگان:
مدیر ستاد مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: همه ۱۵ جسد یافته شده از هواپیمایی که صبح دیروز درزیبادشت کرج سقوط کرد به پزشکی قانونی استان البرز منتقل شدند‌. در میان کشته شدگان یک زن وجود دارد.
مهرداد علی‌بخشی افزود: اجساد 10 نفر از این تعداد شامل‌: غفور قجاوند‌، محمد‌باقر ندری‌، جواد سلیمانی ، محمد عبدلی‌، عزیزاله علیزاده‌، سعید قاسمی‌، فریدون شیخی‌، شاکر آجرلو‌، مریم زارعی‌نژاد و علی افروغ شناسایی شدند‌.
قابل ذکر است که محمدرضا طاهری‌، مصطفی محمودی‌، جواد مرادی‌، حمیدرضا لطفیان و داود ذوالفقاری از سرنشینان این هواپیما بودند که کار تشخیص هویت پیکر آنها ادامه دارد.‌ فرشاد مهدوی‌نژاد، مهندس پرواز این هواپیما بود که مجروح شد.