kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
در حضور نمایندگان 94 کشور

مادورو برای دور دوم ریاست‌جمهوری سوگند یاد کرد

«نیکلاس مادورو» علی‌رغم فشارهای آمریکا، در دادگاه عالی قضایی ونزوئلا برای دور دوم ریاست‌جمهوری خود، سوگند یاد کرد.




مادورو که در سال 2018 با رأی مردم ونزوئلا، برای بار دوم به ریاست‌جمهوری این کشور رسید، دیروز در دادگاه عالی قضایی ونزوئلا و در حضور فرستادگان 94 کشور، مراسم تحلیف  به جا آورد و به عنوان رئیس‌جمهور جدید، سوگند خورد.
بیش از این و در سال 2013، مادورو با رأی مردم، به ریاست‌جمهوری رسیده بود. وی پس از به قدرت رسیدن، خود را به ادامه دادن سیاست‌های «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا، متعهد دانست و همین باعث شد که از طرف آمریکا، هدف توطئه‌های جورواجور قرار گیرد.
مادورو دیروز نیز پس از ادای سوگند، طی سخنانی اعلام کرد که به سیاست‌های ضداستکباری و ضدامپریالیستی، قاطعانه ادامه خواهد داد. مادورو گفت: سوگند یاد می‌کنم که سوسیالیسم قرن 21 را خواهم ساخت.
آمریکا که به نفت و انرژی ونزوئلا چشم دوخته، طی سال‌های گذشته توطئه‌های گوناگونی را علیه مادورو به اجرا گذاشته، اما در همه موارد شکست خورده است.
تهدیدات جدید آمریکا
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، همزمان با آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری مادورو، اعلام کرد که واشنگتن به فشارها علیه ونزوئلا ادامه خواهد داد و آمریکا مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا، به رسمیت نمی‌شناسد.
کشورهای عضو گروه «لیما» که متشکل از متحدان آمریکا در آمریکا‌ی‌جنوبی هستند، هم فشارهای سیاسی خود علیه دولت و رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را بیش از پیش افزایش دادند.
مادورو گفت: ونزوئلا به کانون جنگی جهانی از سوی کشورهای امپریالیستی  آمریکای شمالی و دولت‌های اقماری‌اش تبدیل شده است. وی همچنین به شدت از کشورهای عضو «گروه لیما» انتقاد کرد.
کشورهای عضو «گروه لیما» 14 دی از مادورو خواسته بودند از قدرت کناره‌گیری کرده و امکان برگزاری انتخابات جدید را فراهم کند.