kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
خطاب به ارتش آمریکا

نیروهای مقاومت عراق: دست‌های ما روی ماشه است

نیروهای مقاومت عراق در واکنش به انتشار خبرهایی مبنی بر استقرار نظامیان جدید آمریکایی در مناطق شمالی و غربی عراق، اعلام کردند که دست‌های آنها روی ماشه است و علیه اشغالگران خواهند جنگید.

انتشار خبرهایی مبنی بر تحرکات مشکوک نیروهای آمریکایی و انتقال این نظامیان از سوریه به چند پایگاه تازه احداث شده در استان‌های «الانبار» و «صلاح‌الدین» عراق، نیروهای مقاومت این کشور به کاخ‌سفید درباره این تحرکات، شدیدا هشدار دادند و اعلام کردند که دستان آنها روی ماشه است و برای نبرد با اشغالگران، آماده‌اند.
به گزارش مهر، نیروهای وابسته به «گردان‌های حزب‌الله عراق» و «جنبش عصائب اهل الحق عراق» با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، اعلام کردند که تحرکات نیروهای آمریکایی در عراق را به دقت تحت نظر دارند. در این بیانیه‌های شدیداللحن آمده است: گشت‌زنی معاون فرماندهی عملیات ارتش آمریکا در خیابان‌های بغداد، نقض آشکار حاکمیت ملی عراق بوده و توهینی وقیحانه به مردم این کشور محسوب می‌شود... ما به شدت از این اتفاق عصبانی هستیم و تحرکات آمریکایی‌ها در تعدادی از استان‌های عراق را با دقت تمام، زیرنظر داریم.حزب‌الله و عصائب اهل‌الحق عراق تاکید کردند: در حال حاضر اتخاذ یک موضع قاطع در قبال اتفاق اخیر و همچنین  تحرکات جدید‌ آمریکایی‌ها در عراق را به دستگاه دیپلماسی، نخست‌وزیر و پارلمان عراق واگذار می‌کنیم، اما در صورتی که دیپلماسی نتیجه ندهد، مقاومت عراق برای مقابله با اشغالگری‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکایی‌ها در این کشور آماده است تا ماشه پیروزی را به روی آنها بچکاند.
طی روزهای اخیر علاوه بر احداث سه پایگاه جدید آمریکایی در الانبار و صلاح‌الدین، خبرهایی نیز در مورد انتقال نظامیان آمریکایی از سوریه به اربیل عراق منتشر شده بود.
واکنش نخست‌وزیر به این خبرها
«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، در واکنش به استقرار نیروهای جدید آمریکایی‌ در عراق، اظهار داشت: من هیچ اطلاعاتی درخصوص استقرار تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی در عراق، دریافت نکرده‌ام.
این در حالی است که منابع اطلاعاتی عراق اعلام کرده‌ بودند، بخشی از نظامیان آمریکایی خارج شده از سوریه، در پایگاه «عین‌الاسد» عراق مستقر شده‌اند.
سایر رویدادها:
* نیروهای ارتش عراق طی عملیاتی غافلگیرانه در استان سلیمانیه، یک سرکرده خطرناک داعش را بازداشت کردند.
* «محمد الغبان» نماینده پارلمان عراق، اعلام کرده آمریکا در پی ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در منطقه است.
* نخست‌وزیر عراق اسامی شش نامزد وزارتخانه‌های خالی کابینه خود را در اختیار پارلمان قرار داد. پارلمان عراق تاکنون به 19 وزیر پیشنهادی نخست‌وزیر رأی اعتماد داده است.