kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

اعلام وفاداری مجدد ارتش ونزوئلا به مادورو در پی افزایش تهدیدات آمریکا

نیروهای مسلح ونزوئلا در شرایطی که تهدیدات علیه «نیکولاس مادورو» به شدت افزایش پیدا کرده است وفاداری کامل خود را به رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، این اعلام وفاداری کامل از سوی نیروهای مسلح ونزوئلا دو روز پیش از ادای سوگند رئیس‌جمهور برای دور دوم صورت گرفته است. نیروهای مسلح ونزوئلا در بیانیه‌ای که از سوی ژنرال «ولادیمیر پادرینو»، وزیر دفاع این کشور خوانده شد، حمایت بی‌حد و حصر خود و وفاداری کاملشان را به مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا و فرمانده نیروهای مسلح برای بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰ اعلام کردند. مادورو قرار است روز پنجشنبه در مقابل دادگاه عالی این کشور سوگند یاد کند.
از سوی دیگر، «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه، به آمریکا درباره هرگونه سناریو مبنی بر دخالت نظامی در ونزوئلا هشدار داد. وی در این باره گفت:« با نگرانی، شاهد تلاش‌های آمریکا در راستای ایجاد جبهه ضد ونزوئلا در میان کشورهای آمریکای لاتین هستیم. این روند هشدار آمیز است.» ریابکوف ادامه داد:« حتی کشورهای آمریکای لاتین هم علیرغم موضع سرسختانه‌ای که علیه ونزوئلا گرفته‌اند؛ با دخالت نظامی در امور این کشور مخالف هستند.» وی تاکید کرد، هر گونه اقدام مبنی بر توسل به نیروی نظامی، به فاجعه منجر خواهد شد. بنابراین به آمریکایی‌هایی که وسوسه چنین اقدامی را دارند، هشدار می‌دهیم.برخی از کشورهای آمریکای لاتین به پیروی از آمریکا، دور جدید زمامداری مادورو را نامشروع اعلام کرده و در برابر آن جبهه گرفته‌اند. این درحالی است که قبلاً گزارش‌هایی مبنی بر تمایل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا منتشر شده بود.