kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
آیت‌الله جنتی:

شورای نگهبان باید از اسراف‌ احتمالی در بودجه جلوگیری کند

دبیر شورای نگهبان با ‌اشاره به بودجه سال ۹۸ گفت: شوراي نگهبان با توجه به شرايط اقتصادي كشور مي‌تواند و بايد در بررسي بودجه دقت بيشتري كند تا از اسراف و تبذيرهاي احتمالي جلوگيري كند.
به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی در جلسه امروز(چهارشنبه ۱۹ دی ماه) شورای نگهبان با عرض خیرمقدم به حضور مجدد آیت‌الله آملی لاریجانی در شورای نگهبان، افزود: حضور آیت‌الله آملی مایه خوشبختی است و سوابق ارزنده وی در این شورا محفوظ است و امیدواریم با حضور این عالم عزیز حرکت جدیدی در کارهای شورا ایجاد شود.
وی با بیان اینکه امسال سال تلخی برای شورای نگهبان بوده است، گفت: متأسفانه امسال برادر عزیز آقای علیزاده و یا به تعبیری حافظه شورای نگهبان را از دست دادیم و بعد از آن آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، آن فقیه عالم عامل مرحوم شدند و اکنون هم با اظهار تأسف شاهد بیماری آیت‌الله مؤمن هستیم که از خداوند متعال شفای عاجل وی را خواستاریم.
دبیر شورای نگهبان با برشمردن مراتب علمی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در حوزه‌های علمیه نجف و قم، از سوابق انقلابی و خدمات ارزنده وی در جایگاه‌های مختلف از جمله شورای نگهبان و قوه قضائیه نام برد و از درگاه الهی برای وی طلب مغفرت کرد.
آیت‌الله جنتی با ‌اشاره به ایام بررسی بودجه اضافه کرد: شورای نگهبان با توجه به شرایط اقتصادی کشور می‌تواند و باید در بررسی بودجه دقت بیشتری کند تا از اسراف و تبذیرهای احتمالی جلوگیری کند.
معارفه آیت‌الله آملی‌لاریجانی
گفتنی است جلسه معارفه آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در شورای نگهبان با حضور اعضای این شورا برگزار شد.
به گزارش میزان، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جریان جلسه دیروز شورای نگهبان بعد از خوش‌آمدگویی دبیر شورای نگهبان به حضور مجدد وی در این شورا گفت: خداوند متعال را شاکرم که می‌توانم در این نهاد مقدس، مؤثر و مهم خدمت کنم.
وی با تشکر از رهبر معظم انقلاب از اعتماد و لایق دانستن وی برای حضور در شورای نگهبان افزود: امیدوارم بتوانم وظیفه‌ای را که به عهده‌دارم به نحو احسن انجام دهم.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه از زمان آغاز خدمت وی در شورای نگهبان، ۱۷ سال می‌گذرد، گفت: در مدت خدمتم در این شورا در محضر فقها و حقوقدان‌های عزیزی بودم که متأسفانه اکنون حاضر نیستند و امیدوارم خداوند متعال آنان را با پیامبر و اولیای خود محشور کند و مشمول رحمت الهی قرار گیرند و ما هم با توفیق الهی وظیفه کاری خود را مخلصانه انجام دهیم.