kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
نماینده تبریز:

مشکلات اقتصادی کشور حاصل مدیریت غرب‌زدگان است

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی کشور را حاصل عملکرد غربگرایان دانست که مسیر اقتصادی کشور را منحرف و مردم جامعه را دچار مشکلات جدی کردند.


محمد اسماعیل سعیدی نماینده تبریز در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به اینکه مشکلات کشور ناشی از تفکر و روحیه غربگرایی است، اظهار داشت: ما مخالف پیشرفت و توسعه کشور نیستیم بلکه می‌توان از نقاط مثبت کشورهای خارجی در عرصه‌های مختلف استفاده کرد اما چیزی که برای کشور مشکل‌ساز می‌شود، روحیه وابستگی به غرب است.
وی با بیان اینکه برخی تصور دارند که راه برون‌رفت از مشکلات کشور از غرب عبور می‌کند، ابراز داشت: برخی مرعوب غرب و مظاهر غربی شدند و چشم خود را بر روی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی بسته‌اند، غافل از اینکه مشکلات کشور تنها با نگاه به درون و تکیه به استعداد جوان‌ها و به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود داخل، برطرف خواهد شد. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی استفاده از تجربیات کشورهای دنیا را امری منطقی و معقول دانست و گفت: هیچ‌کس خواهان قطع ارتباط با دیگر کشورها نیست بلکه می‌توان از پیشرفت‌های کشورها استفاده کرد اما نباید به بهانه پیشرفت و توسعه کشور، تسلیم زیادخواهی کشورهای سلطه‌طلب شد.
وی با بیان اینکه وابستگی به کشورهای غربی همیشه باعث عقب‌ماندگی کشور در عرصه‌های مختلف بوده است، اظهار کرد: در طول تاریخ کشور ما از وابستگی به غرب خسارت فراوانی دیده است و اگر بنا باشد کشور همانند گذشته به غرب وابستگی پیدا کند، تاریخ تکرار خواهد شد.
سعیدی مشکلات اقتصادی جامعه را ناشی از تفکر غرب‌زده عنوان کرد و گفت: مشکلات و چالش‌های اقتصادی کشور حاصل عملکرد مسئولانی با تفکر غرب‌زده است که مسیر اقتصادی کشور را منحرف و مردم جامعه را دچار مشکلات جدی کردند.
نماینده تبریز به کارگیری مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را در اقتصاد کشور ضروری دانست و اضافه کرد: اگر اقتصاد کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود کشور قرار می‌گرفت، دیگر شاهد بسیاری از مشکلات نبودیم.
وی با بیان اینکه سرنوشت کشور بر اساس انتخاب مردم رقم می‌خورد، تأکید کرد: مردم باید با هوشیاری و دقت تمام در تصمیم‌گیری‌های سیاسی خود عمل کنند و شاخص‌ها و آرمان‌های انقلاب را توجه کنند و باور داشته باشند که آینده روشن برای کشور و جامعه در گرو انتخاب صحیح است.
سعیدی با اشاره به آرمان‌های امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مردم نباید اجازه دهند کسانی که اعتقادی به آرمان‌های امام راحل و انقلاب ندارند پست‌های حساس کشور را به‌دست گیرند، کسانی که به تفکر غرب‌زده رأی می‌دهند بدانند گزینه‌های غربگرا نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.