kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
محسن رضایی در همایش راویان انقلاب و دفاع مقدس:

عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز فشار زیادی به مردم وارد شده ولی عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین همایش راویان دفاع مقدس با‌ اشاره به برخی تخریب‌ها علیه دوران دفاع مقدس، گفت: برخی به ما می‌گویند درباره دوران جنگ صحبت نکنید. در واقع می‌گویند اصلا چرا جنگ کردید. درباره این موضوعات باید ابتدا معلوم شود که این مباحث برای روشنگری انجام می‌شود یا تخریب؟دشمنان فکر می‌کنند، چون در طی سال‌های مختلف نسل‌ها تغییر می‌کنند می‌توانند در ذهن نسل جدید شبهه ایجاد کنند. از همین موضوع باید فهمید که جنگ و دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد. دفاع مقدس بسیار برای مردم مهم است.
رضایی با‌ اشاره به دستاورد‌های دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اگر امروز با کمک دوستان خود بر داعش پیروز شدیم به خاطر تجربه جنگ تحمیلی بود. ما نه تنها در جنگ پیروز شدیم بلکه متحدان علیه انقلاب اسلامی در جنگ را به جان هم انداختیم.
وی با بیان اینکه امروز فشار زیادی به مردم وارد شده ولی عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند، اظهار داشت: ترامپ می‌گوید باید دوباره برجام را بنویسید، اگر صدام هم بعد از قطعنامه پیروز می‌شد، درخواست قطعنامه جدید می‌کرد.
در 40 سال گذشته حتی یک روز
بدون توطئه علیه انقلاب نداشتیم
سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران در این همایش با بیان این مطلب گفت: برخی می‌گویند که ما توهم توطئه داریم، این افراد باید وصیتنامه امام راحل را بخوانند تا متوجه شوند که انقلاب اسلامی با چه حجمی از توطئه روبروست به طوری‌که ۸۰ درصد وصیتنامه امام خمینی به توطئه‌هایی که دشمن علیه انقلاب به کار می‌گیرد اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: مردم ایران بی‌بته نبودند که این ظلم‌ها را ببینند و ساکت بنشینند لذا دربرابر ظلم پادشاهان قیام‌های بسیاری کردند، اما سرکوب می‌شدند و شکست می‌خوردند.
معاون فرهنگی سپاه درباره هجمه‌ها علیه انقلاب اسلامی در آستانه ۴٠ سالگی انقلاب اسلامی اذعان کرد: امروز انقلاب ما با اینکه نه شرقی، نه غربی بود به چهل سالگی رسیده است. ما در ابتدای انقلاب از چندین جهت درگیر جنگ بودیم. امام در وصیت نامه خود هم بسیار به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن‌اشاره کرده‌اند. امروز می‌بینید که هنوز هم توطئه‌های دشمن پایان نیافته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز تهاجم فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی بسیار زیاد است. در تاریخ می‌بینیم که آمریکا علیه شوروی یک رادیو برای تهاجم فرهنگی به انقلاب شوروی داشت. امروز ۲۷۵ رادیو و تلویزیون برای استحاله فرهنگی مردم انقلابی ایران وجود دارد. عده‌ای امروز تنها در تلاش برای تفرقه شیعه و سنی هستند. برخی از آنها به دنبال اختلاف قومی هستند و برخی هم به ایجاد شبهه اعتقادی تلاش می‌کنند.
برای حل مشکلات اقتصادی نباید درِ آمریکا را زد
سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس‌ سازمان بسیج مستضعفین، نیز در این همایش گفت: انقلاب ما بی‌همتاست. در مقایسه شاخص‌ها، انقلاب اسلامی بسیار بالاتر از دیگر انقلاب‌هاست. در انقلاب فرانسه با جنگ به پیروزی رسیدند و حتی پس از آن نیز پیروزی کامل حاصل نشد. انقلاب فرانسه القای نسخه لیبرالیسم بر جهان بود. امروز ولی دیگر این نظام شکست خورده است. به حوادث فرانسه بنگرید.
رئیس‌ سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مشکل امروز ما این است که مبانی انقلاب را ترویج و تبلیغ نمی‌کنیم، ادامه داد: فرزندان انقلاب باید دستاوردهای انقلاب را فریاد بزنند. بله قبول دارم که اقتصاد کشور مریض است، نظام مدیریتی ما به شدت نقصان دارد ولی نباید به خاطر این مشکلات دستاوردهای دیگر انقلاب را نادیده گرفت.
وی گفت: ما در جریان دفاع مقدس آنقدر سرمایه‌داریم که نیازی به غلو نیست و نباید اجازه تحریف بدهیم. در انقلاب باید ارائه اسوه داشته باشیم نه اینکه شهدا را اسطوره‌های دست نیافتنی معرفی کنیم.
غیب‌پرور تصریح کرد: دین خواهی و خودباوری مردم کم نیست. تمام عالم به ما غبطه می‌خورد ولی عده‌ای این را قبول ندارند و به آمریکا و اروپا آویزان می‌شوند. والله قسم در تاریخ جایی ندیده‌ام آمریکا و اروپا با ما برخورد صادقانه داشته باشند. امروز برای حل مشکلات اقتصادی نباید درِ آمریکا را کوبید. مقام معظم رهبری چند بار فرمودند برای حل مشکلات اقتصادی باید به خودباوری برسیم.
غیب‌پرور همچنین در حاشیه این اجلاس و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه برخی از ولنگاری و عدم وجود نظارت در فضای مجازی می‌گویند، تصریح کرد: من آنچه در چند روز گذشته گفته شد را قبول دارم. متاسفانه فضای مجازی دچار عدم نظارت قوی است. کشورهای غربی در چارچوب‌هایی که اعتقادات خودشان است؛ ضوابط دارند چرا ما نداریم؟ ما یک قرارگاه فضای مجازی درست کردیم. حدود سه ماه پیش بخشی از آن رسانه‌ای شد. مردم می‌دانند ولی تا بخواهیم به نقطه مطلوب برسیم، خیلی فاصله داریم. کار جهادی در پیش داریم که بدون کمک خود مردم منتج به نتیجه دلخواه نخواهد شد. کار را شروع کردیم و هدف‌گذاری‌ها دقیق است اما کار سختی است و باید قوی
ادامه بدهیم.