kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص):

امیدی به خارجی‌ها نیست به توانمندی داخلی تکیه شود

استاد برجسته درس خارج حوزه تکیه به توانمندی‌های داخلی را ضامن حفظ اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: به هر میزان به داخل و توانمندی‌های خودمان متکی باشیم به نفع ما است، اگر متکی به خارج باشیم دچار مشکل می‌شویم. خارجی‌ها اگر ببینند منافع شان در خطر است، ما را تنها می‌گذارند و رها می‌کنند و می‌روند.




آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گزارش ارائه شده از سوی فرمانده قرارگاه را امیدوار‌کننده خواند و برای دست‌اندرکاران این قرارگاه آرزوی توفیق کرد.
به گزارش رسا، این مرجع تقلید تکیه به توانمندی‌های داخلی را ضامن حفظ اقتدار کشور دانست و گفت: به هر میزان به داخل و توانمندی‌های خودمان متکی باشیم به نفع ما است، اگر متکی به خارج باشیم دچار مشکل می‌شویم. خارجی‌ها اگر ببینند منافع شان در خطر است، ما را تنها می‌گذارند و رها می‌کنند و می‌روند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در کنار مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگ اسلامی باید کاملا رعایت شود، تصریح کرد: در کنار پروژه‌های اقتصادی و عمرانی باید به جنبه‌های فرهنگی و دینی نیز توجه شود؛ غفلت از این مسئله مهم آسیب آفرین است.
وی با‌ اشاره به وجود نقاط محروم در کشور به لحاظ اقتصادی و فرهنگی، بر لزوم توجه ویژه به این مناطق تاکید کرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اطلاع‌رسانی دقیق کارها و فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: امروز خبررسانی حرف اول را می‌زند، سعی کنید با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه‌های گروهی واقعیت‌ها را در مورد خدمات به جامعه اطلاع‌رسانی کنید؛ این کار مردم را امیدوار می‌کند.
این مرجع تقلید بیان داشت: عده‌ای می‌خواهند مردم را مایوس کنند، ما باید در مقابل در جامعه به صورت صحیح امیدآفرینی کنیم، اگر تخم یاس پاشیدند و مردم را مایوس کردند، زحمات و فعالیت‌های ما به جایی نخواهد رسید. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: البته الان مردم در فشار هستند لکن باید با تبیین درست خدمات، فعالیت‌ها و دستاوردها کاری کرد که مردم امیدوار باشند.