kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

جان 200 هزار بیمار یمنی در گرو بازگشایی فرودگاه صنعا

محاصره یمن و ممانعت از بازگشایی فرودگاه صنعا توسط ائتلاف سعودی باعث شده تا 200 هزار یمنی برای درمان خود قادر به سفر به خارج از کشورشان نباشند.

ائتلاف سعودی با محاصره یمن باعث فشار بی‌سابقه‌ای بر مردم این کشور شده است. عربستان حتی فرودگاه بین المللی صنعا را نیز محاصره کرده و از آغاز به کار آن جلوگیری می‌کند. این در حالی است که 200 هزار یمنی برای درمان خود نیازمند خروج از یمن هستند اما به دلیل بسته بودن فرودگاه صنعا امکان سفر ندارند. همین مسئله باعث شده تا جان مردم یمن به خطر بیفتد. در همین راستا دولت یمن از آغاز کمپین رسانه‌ای برای لغو محاصره ملت یمن و فرودگاه صنعا خبر داد. این کمپین با عنوان «به محاصره یمن پایان دهید» اجرا می‌شود.
«عبدالله شعبان» رئیس‌ کمیته مردمی «شکستن محاصره یمن» نیز در گفت وگویی با العالم درباره برگزاری این کمپین گفت: «این کمپین را کمیته مردمی شکستن محاصره یمن که کمیته‌ای مستقل و بی‌طرف است و هیچ ارتباطی با هیچ یک از طرف‌های سیاسی ندارد برگزار می‌کند. این کمیته معتقد است که باید صدای خود را به گوش جهانیان برساند زیرا حقوق مردم یمن نقض می‌شود. بسته شدن فرودگاه صنعا مشکلات زیادی برای یمنی‌ها به وجود آورده است. این فرودگاه روزانه به شش‌هزار مسافر خدمات ارائه می‌کرد که 80 درصد این تعداد یمنی‌ها هستند که از طریق این فرودگاه سفر می‌کردند.»