kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

دردسرهای رژیم صهیونیستی تمامی ندارد/ انتفاضه از داخل زندان

شکنجه، سرکوب و اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه اسیران فلسطینی موجب شده که زندانیان به فکر مقابله و راه‌انداختن انتفاضه از زندان بیفتند.

جنبش فلسطینی «الاسیره» ضمن صدور بیانیه‌ای از وضعیت زندان‌های ‌اشغالگران صهیونیستی اعلام کرده «ما با جنگ وحشیانه‌ای روبه‌رو هستیم؛ از این رو انتفاضه زندانیان در راه است.»
به گزارش خبرگزاری قدس، در ادامه این بیانیه آمده: «زندانیان یک روز نیز از شرایط زندگی در حد استانداردهای بین‌المللی و حتی قانون رژیم‌ اشغالگر نیز بهره‌مند نبوده‌اند و تشدید فشارها علیه اسیران در چارچوب جنگ دائمی آنان با ملت فلسطین در همه زمینه‌ها است... ما زندانیان متحد با یکدیگر با هوشیاری و وحدت ملی در برابر این حملات خواهیم ایستاد و از همه مردم جهان و گروه‌های ملی و اسلامی خواهان حمایت از فعالیت خود هستیم.»
گفتنی است جنبش‌های فلسطینی حماس، فتح، جهاد اسلامی، جبهه مردمی و جبهه دموکراتیک نیز بیانیه جنبش الاسیره را امضا کرده‌اند.طبق گزارش منابع رسمی حدود 6000 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که بیش از 500 نفر آنان کودک و زن هستند و بدون محاکمه در زندان به سر می‌برند. همچنین حدود 400 نفر از زندانیان به زندان‌های طویل‌المدت از جمله اعدام محکوم شده‌اند.
 بحران سوخت در نوار غزه
وزارت بهداشت فلسطین در غزه اما ضمن هشدار درباره عواقب تشدید بحران سوخت نوار غزه، تاکید کرده این بحران بر تمامی بخش‌های خدمات‌رسانی بهداشتی این منطقه جنگ‌زده تاثیر منفی می‌گذارد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «‌اشرف قدرت» سخنگوی این وزارتخانه روز پنجشنبه تصریح کرد «بحران سوخت این وزارتخانه را با گزینه‌های سخت و دشوار مواجه می‌سازد... اتاق‌های عمل جراحی، بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بخش نگهداری نوزادان نارس، دیالیز، آزمایشگاه‌ها، سیستم‌های ضد عفونی‌کننده و غیره نیاز مداوم به برق دارند.»
آماده جنگ نیستیم
یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هم در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد ارتش به ویژه نیروی زمینی این رژیم آمادگی ورود به جنگی جدید را نداشته و در صورت آغاز جنگ صهیونیست‌ها هزینه زیادی خواهند پرداخت.
به گزارش قدسنا، این مسئول اسرائیلی حتی گفته «آمادگی نیروی زمینی ارتش اسرائیل برای جنگ در پایین‌ترین سطح خود در چندین سال گذشته قرار دارد و همه باید بدانند که هزینه ما در جنگ آینده بسیار وحشتناک خواهد بود.»