kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

السیسی: در مصر زندانی سیاسی نداریم/ دیده‌بان حقوق بشر: 60 هزار زندانی سیاسی دارید

رئیس‌جمهور مصر در اظهاراتی عجیب اعلام کرد، ما زندانی سیاسی در مصر نداریم و نمی‌دانیم دیده‌بان حقوق بشر آمار 60 هزار زندانی سیاسی در مصر را از کجا آورده است!

دولت مصر از زمان کودتای «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور کنونی این کشور در سال 2013 سرکوب مخالفان را شروع کرده است به گونه‌ای که بسیاری از نهادهای حقوق بشری سرکوب‌ها در مصر را «بی‌سابقه» توصیف کرده‌اند. بنابر اعلام سازمان عفو بین‌الملل از زمان کودتای نظامی السیسی در سال 2013 تا پایان ژوئن(خرداد) 2015 تعداد زندانیان مصری از مرز 41 هزار نفر گذشت و در این میان بیش از سه هزار نوجوان زیر 18 سال نیز دستگیر شده‌اند که هنوز 800 نفر آنان زیر شکنجه شدید و ضرب و شتم وحشیانه در بند به سر می‌برند. دیده‌بان حقوق بشر نیز تعداد زندانیان سیاسی مصر را 60 هزار نفر اعلام کرده است. در این شرایط رئیس‌جمهور مصر وجود هرگونه زندانی سیاسی در مصر را انکار کرده است!
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، عبدالفتاح السیسی  در گفت‌وگو با شبکه سی.‌بی.‌اس گفت: «ما زندانی سیاسی در مصر نداریم و نمی‌دانیم دیده‌بان حقوق بشر آمار 60 هزار زندانی سیاسی در مصر را از کجا آورده است.» السیسی افزود: «روابط بین مصر و اسرائیل از ابتدای روابط بین دو طرف در بهترین سطح خود قرار دارد و ما در زمینه‌های مختلف با هم همکاری می‌کنیم.» السیسی همچنین اذعان کرد در صحرای سینا بین ارتش دو رژیم همکاری وجود دارد.
شبکه تلویزیونی ‍«سی‌بی‌اس» آمریکا اما اعلام کرده پس از ضبط مصاحبه با عبدالفتاح السیسی،‌ سفیر مصر در واشنگتن با ما تماس گرفت و از ما خواست این مصاحبه پخش نشود. شبکه سی‌بی‌اس افزود، مصاحبه با رئیس‌جمهور مصر یکشنبه آینده به طور کامل پخش خواهد شد.