kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

واکنش ترامپ به انتقاد آرام یک ژنرال 4 ستاره «مثل سگ اخراجت کردند»

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادات فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان در اظهاراتی تند او را حامی «هیلاری کلینتون» خواند و گفت که این فرمانده مانند «سگ» توسط «باراک اوباما» برکنار شده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علاقه زیادی به «سگ» دارد، وی البته خیلی هم نمک نشناس است و کافی است فردی حتی نزدیک‌ترین افرادی که در به قدرت رسیدن وی نقش داشته‌اند، در جبهه مقابل قرار بگیرند و یا انتقادی از وی و عملکردش بکنند ترامپ بلافاصله آنها را برکنار و با واژه «سگ» از آنها یاد می‌کند. با بررسی حساب توییتر ترامپ، مشخص شد که او 17 بار از واژه «مثل یک سگ» در حساب توییتر خود استفاده کرده است که هفت مورد آنها برای به سخره گرفتن افرادی بوده که از سمت خود اخراج شده‌اند. همه افرادی که ترامپ آنها را «سگ» خطاب کرده است یا سیاهپوست بوده‌اند و یا یکی از رقبا، مخالفان و منتقدان او.
در جدید‌ترین مورد، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی شدید علیه «استنلی مک‌کریستال» فرمانده سابق نظامیان آمریکایی، وی را با لفظ سگ نوازش داده و گفت: «ژنرال مک‌کریستال مثل یک سگ توسط اوباما اخراج شد». ترامپ در ادامه توهین‌های توئیتری خود به این ژنرال چهار ستاره و بازنشسته ارتش آمریکا نوشت که ماموریت مک‌کریستال در افغانستان «شکست کامل» بود. وی ادامه داد که این ژنرال حرف‌های احمقانه می‌زند، دهانی گشاد دارد و او را از هواداران «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 خواند. ژنرال مک‌کریستال اخیرا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای.بی.سی» در انتقاد از کاهش احتمالی نیروهای آمریکایی در افغانستان آن را اقدامی‌اشتباه دانست، اقدامی که «بزرگ‌ترین اهرم» حال حاضر واشنگتن برای مجبور کردن طالبان برای ملحق شدن به روند صلح را از بین ‌برد. وی تاکید کرده بود: اگر به طالبان بگویید که ما حتماً در تاریخ مشخصی افغانستان را ترک می‌کنیم و یا نیروهای خود را کاهش خواهیم داد در واقع خود را تضعیف کرده‌ایم، مشوق‌های آنها برای توافق به شدت کاش می‌یابد.وی درباره احتمال پیوستن خود به دولت ترامپ ضمن تکذیب تمایل خود تصریح کرد: برای من مهم است با کسانی کار کنم که صادق باشند.