kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
منابع اسرائیلی خبر دادند

طرح مضحک صهیونیستی برای سوریه مصر و امارات جایگزین نیروهای آمریکایی شوند

واشنگتن و تل‌آویو که در جنگ هفت و نیم ساله مقابل دمشق و مقاومت شکست خورده‌اند، اکنون تلاش می‌کنند که نظامیان کشورهای امارات و مصر را جایگزین نیروهای آمریکایی در سوریه بکنند.

این روزها دست و پا زدن‌های مقامات آمریکایی و صهیونیستی در ارتباط با پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی، واقعا دیدنی است؛ طی روزهای گذشته سران تل‌آویو، واشنگتن و اطرافیان «دونالد ترامپ» از او خواستند که در مورد مسئله خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، مواردی را لحاظ کند و او هم پذیرفت که حرف‌های قبلی خود، مبنی بر خروج «سریع» و «کامل» را پس بگیرد.
در ادامه این ماجرا، سناتور آمریکایی «لیندسی گراهام» و رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که رئیس ‌جمهور آمریکا به آنها اطمینان داده که عقب‌نشینی به گونه‌ای خواهد بود که خطرآفرین نشود. پس از آن هم «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات کاخ سفید اعلام کرد، عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی طی یک بازه زمانی چهار ماهه صورت می‌گیرد.
اما، نکته جالب ماجرا چیزی است که دیروز رسانه‌های گروهی به نقل ازسایت صهیونیستی «دبکا» آن را گزارش کردند؛ مبنی بر اینکه قرار است نیروهای اماراتی و مصری جای نیروهای آمریکایی را در سوریه بگیرند. این سایت حتی به دروغ مدعی شده که دمشق نیز با استقرار نیروهای این دو کشور در شهر «منبج» سوریه موافقت کرده است.
در هر صورت، هر چند برای مقامات دمشق این خبر به قدری مضحک آمد که نیازی به موضع‌گیری در برابر آن ندیدند، ولی در صورتی آمریکا قصد داشته باشد این طرح را به اجرا درآورد، ماجرای خروج به یک امر کاملا مسخره‌ای تبدیل خواهد شد. در ارتباط با همین موضوع، دیروز ایسنا خبر داد که ترامپ با همتای مصری خود تلفنی گفت‌و‌گو کرد و موضوع گفت‌و‌گوی آنها نیز «سوریه» بوده است.
به هر حال، خروج آمریکا از سوریه از سر اجبار و حتمی خواهد بود و دولت دمشق و حامیانش نیز اوضاع را کاملا تحت نظر دارند و در صورت نیاز ، برای مسلط کردن ارتش سوریه بر کل خاک این کشور وارد عمل خواهند شد. دولت‌های امارات و مصر نیز این موضوع را به خوبی می‌دانند که نظامیان آنها در صورت ورود به سوریه‌، هدف قرار می‌گیرند.