kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

ژاپن، انگلیس، هلند و آلمان سال نو میلادی را با تهدیدات و حملات تروریستی آغاز کردند

ژاپن، انگلیس، هلند و آلمان سال نو میلادی را با حمله یا تهدید تروریستی آغاز کردند. در برخی از این کشورها حملات تروریستی چندین مجروح بر جای گذاشته و در برخی نیز تهدیدات باعث تعطیلی فرودگاه‌‌ها و سرگردانی و وحشت مردم شده است. برخی از این کشورها از حامیان اصلی تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق بوده‌اند.
سرویس خارجی

سال 2018 عملیات‌های تروریستی زیادی در سراسر جهان از غرب آسیا تا شمال آفریقا و  اروپا تا آمریکای شمالی اتفاق افتاد و صدها نفر کشته و زخمی شدند. تروریست‌ها در سال جدید میلادی نیز بیکار ننشستند و در برخی کشورها با حملات تروریستی یا تهدید خود‌نمایی کردند.
 پلیس انگلیس اواخر روز دوشنبه اعلام کرد سه نفر در حادثه‌ای در ایستگاه قطار ویکتوریای منچستر در شب سال نو میلادی هدف ضربات چاقو قرار گرفتند.
پلیس با اعلام اینکه یک مرد را بازداشت کرده افزود: یک زن، یک مرد و یک مامور پلیس در این حادثه مجروح شدند و این ایستگاه در حال حاضر تعطیل شده است. بر اساس این گزارش پلیس ضدتروریسم انگلیس در حال تحقیق درباره این حمله
 است.
بنابر اعلام یکی از کارکنان بی‌بی‌سی این فرد ضارب یک چاقوی بزرگ در دست داشت و اقدامش را به «بمباران کشورهای دیگر» مرتبط کرد. «سام کلاک» گفت: «شنیدم این مرد گفت تا وقتی شما به بمباران این کشورها ادامه می‌دهید این اتفاق کماکان خواهد افتاد. خیلی خیلی ترسناک بود.» شاید ‌اشاره این تروریست کمک‌های تسلیحاتی باشد که دولت انگلیس به سعودی‌ها برای بمباران ملت مظلوم یمن می‌کند ولی حتی در این صورت نیز آن کمک‌های بی‌شرمانه نظامی مجوزی برای این حمله تروریستی آن هم در یک ایستگاه قطار به مردم عادی نمی‌شود.
هلند
منابع خبری دوشنبه شب نیز گزارش داده‌اند بخش‌هایی از فرودگاه «شیپخول» در شهر «آمستردام»، پایتخت هلند به دلیل تهدیدات امنیتی تخلیه شده است.تلویزیون محلی این کشور گزارش داده تخلیه این فرودگاه بعد از آن صورت گرفت که مردی در سالن فرودگاه فریاد زد بمب در اختیار دارد. در پی این تهدید شمار زیادی از نیروهای امنیتی وارد فرودگاه شدند. پلیس گفت فرد مظنون دستگیر شده و فعالیت فرودگاه از سر گرفته شده است.
پلیس هلند روز دوشنبه بعد از دستگیری ۵ نفر در هلند و آلمان به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی در حالت آماده‌باش قرار گرفته بود.
 در فرانسه نیز دولت از ترس حملات تروریستی از شب سال نو 148 هزار پلیس را در پاریس و سایر شهرهای این کشور مستقر کرده است.
ژاپن
در ژاپن اما مقامات این کشور اعلام کرده‌اند در منطقه‌ای توریستی در مرکز توکیو یک خودرو، مردمی را که برای جشن سال نو به خیابان آمده بودند، زیر گرفت و 9نفر در این حادثه زخمی
شدند.
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مقامات ژاپنی هنوز درباره احتمال تروریستی بودن این اقدام توضیحی نداده‌اند. اما سخنگوی پلیس توکیو گفته: «فرد مظنون که یک مرد جوان حدود بیست ساله است، بازداشت شده و این حادثه را یک اقدامی تروریستی خوانده است.»