kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

اعلام مالکیت امارات بر جزیره استراتژیک «سقطری» در یمن!

امارات در اقدامی عجیب جزیره سقطری یمن را به‌عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد و حتی وعده تابعیت اماراتی به ساکنان این جزیره را نیز داد. سال گذشته بود که نخستین خبرها از ورود نظامیان اماراتی به این جزیره استراتژیک و زیبا منتشر شد.
سرویس خارجی-

امارات در طول جنگ یمن بارها تلاش کرده تا جزیره سقطری را ‌اشغال کند. حتی سال گذشته نیروهای نظامی خود را به این جزیره وارد کرد. امارات حتی خرید مناطق گسترده‌ای از این جزیره یمنی را برای اماراتی‌ها آغاز کرده تا بدون دردسر فعالیت‌ها با هدف تغییر ساختار جمعیتی آن را نیز اجرایی کند.
منابع محلی در این جزیره از عملیات غارت و چپاول حساب شده گیاهان و گونه‌های مختلف جانوری نادر این جزیره نیز خبر داده‌اند که از زیباترین جزایر جهان به‌شمار می‌رود و همچنان طبیعت بکر خود را حفظ کرده است.
حالا ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشته، یک مسئول اماراتی در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و جنجال‌ به پا کرده در دیدار با جمعی از ساکنان جزیره سقطری یمن می‌گوید، به شما اطمینان می‌دهم که سقطری بخشی از خاک امارات خواهد بود و ساکنان آن مستحق دریافت شهروندی و تابعیت امارات بدون درخواست هستند! این مسئول اماراتی در تلاشی دوباره برای تحریف تاریخ مدعی شد که تاریخ سقطری از قدیم‌الایام با امارات مشترک بوده است!
این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شده و برخی فعالان به اظهارات این مسئول اماراتی که سمتش مشخص نیست، پرداختند و ویدیوی یاد شده با واکنش‌های شدید و تند یمنی‌ها روبه‌رو شد.
فعالان یمنی بر این باورند که امارات می‌خواهد برای اجرای برنامه‌های استعماری خاصی، سقطری را به کنترل خود درآورد.
مختار الرحبی، مشاور وزارت رسانه یمن توییت کرد، امارات با یمن به‌گونه‌ای برخورد می‌کند که گویا بخشی از خاک امارات است. توفیق الحمیدی، فعال حقوقی نیز نوشت، امارات به شکلی استعماری عمل کرده و در سقطری کرامت و احترام یمنی‌ها را نقض می‌کند.
توکل کرمان، فعال یمنی برنده جایزه صلح نوبل نیز این ویدیو را در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشر کرده و نوشت، به این احمق‌های خائن بگویید یک ذره از خاک یمن با تمام شهرهای شیشه‌ای شما برابری می‌کند.
ارسال غذای فاسد به یمن!
از سوی دیگر، محمد‌علی الحوثی رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن در پست توییتری خود نوشت، سازمان برنامه جهانی غذا مواد غذایی فاسد برای ارسال به یمن خریداری کرده است.
سازمان برنامه جهانی غذا پیشتر انصارالله یمن را به مصادره مواد غذایی ارسال شده توسط این سازمان متهم کرده بود. وی در ادامه نوشت: «ما با تعجب بسیار زیاد سخنان مدیر اجرایی سازمان برنامه جهانی غذا درخصوص توقف ارسال کمک‌های غذایی به یمن را
 شنیدیم.
 مسئولیت کامل خرید مواد غذایی فاسد متوجه این سازمان است و طرف‌های دولتی در یمن حق دارند از این سازمان بر اساس قوانین مربوطه شکایت کنند.» الحوثی تاکید کرد، مسئولان این سازمان به جای آنکه ادله و مدارک خود را درخصوص اتهاماتی که مطرح می‌کنند ارائه دهند ساده‌ترین قوانین مربوط به طرح ادعاها را زیرپا
می‌گذارند.