kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹

کارنامه انصارالله در سالی که گذشت؛ 689 عملیات زمینی، هوایی و دریایی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با ارائه کارنامه‌ای از دستاوردهای مقاومت این کشور در طول سال 2018 اعلام کرده در سال گذشته 689 عملیات زمینی، هوایی و دریایی علیه ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان انجام شده است.

 
  سرویس خارجی-

سال 2018 برای مردم یمن سال «مقاومت و پیروزی» بود. چرا که ائتلاف سعودی تقریبا در تمامی جبهه‌های جنگ به بن‌بست رسید. اوج این بن‌بست نیز در الحدیده بود که با وجود حملات شش ماهه، انصارالله مانع از‌ اشغال این شهر شد. علاوه‌بر این توافق استکهلم در مورد الحدیده، تعز و موضوع اسرا نیز پیروزی بزرگی را در حوزه سیاسی برای انصارالله به ارمغان آورد. اما آمار میدانی جنگ نیز حکایت از دستاوردهای قابل توجه مردم یمن دارد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن، دیروز طی یک کنفرانس خبری، به ارائه دستاوردهای مهم ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال 2018 پرداخت. به گزارش فارس، سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد، نیروهای ما طی سال 2018 بیش از 689 عملیات حمله علیه ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان آن انجام داده‌اند. ما همچنین در این سال، 42 فروند جنگنده و پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را سرنگون کردیم... در این مدت 38 عملیات هوایی انجام داده‌ایم و 100 عملیات موشکی و پرتاب 131 موشک بالستیک از دیگر دستاوردهای نظامی ما در سال 2018 است. نیروی دریایی ما نیز طی این سال، 6 عملیات انجام داده که هدف قرار دادن قایق‌ها و کشتی‌های جنگی امارات و عربستان از جمله آنهاست. هفت هزار و 148 عملیات کمین علیه نیروهای ائتلاف در جبهه‌های مختلف نیز در کارنامه مبارزه نیروهای یمنی در سال 2018، ثبت شده است.»
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: «در چهارمین سال جنگ یمن، نیروهای نظامی ما با تشکیلات نظامی مختلف و افرادی با تابعیت‌های مختلف مبارزه کردند و در این سال سامانه موشکی ما پیشرفته‌تر شد و سامانه‌های جدیدی را ایجاد کردیم. اکنون نیز ذخیره موشک‌های بالستیک ما بسیار مناسب است و تلاش برای تقویت توان موشکی و استراتژیک برای تغییر روند جنگ در آینده، همچنان ادامه دارد.»سرتیپ یحیی سریع تصریح کرد:«یگان پهپادی یمن نیز حضوری فعال در نبرد با متجاوزان ایفا کرد و در آینده نزدیک، غافلگیری‌های جدیدی برای دشمن دارد. اگر دشمن ما به برتری نظامی و اقتصادی و حمایت غربی و آمریکایی مباهات می‌کند ما نیز به شجاعت رزمندگانمان افتخار می‌کنیم. با تمام توان و جدیت نیز تلاش می‌کنیم تا جنگنده‌های ائتلاف را از آسمان یمن دور کنیم. در صورت تداوم تجاوز به یمن، در سال آینده از سامانه‌های موشکی جدیدی رونمایی خواهیم کرد.»سرتیپ یحیی سریع در ادامه با ‌اشاره به تداوم نقض آتش‌بس در استان «الحدیده» از سوی ائتلاف سعودی، افزود: «میزان نقض‌های صورت گرفته علیه آتش‌بسی که بر اساس توافق «استکهلم» در الحدیده، برقرار شده، تاکنون از مرز 800 مورد عبور کرده است. از زمان آغاز آتش‌بس 29 عملیات برای پیشروی، 74 عملیات برای تقویت نیروها، 3 عملیات برای نفوذ، یک حمله نظامی و 75 پرواز در آسمان استان الحدیده ثبت شده است.»