kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت «نمر» با شعار «خشم دامن سعودی را خواهد گرفت»

کمپین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت «نمرباقرالنمر»، با اعلام جزییات برنامه گرامیداشت این شهید، شعار امسال را «خشم دامن سعودی را خواهد گرفت» انتخاب کرده است.



مخالفان سعودی شعار «خشم دامن سعودی را خواهد گرفت» را به عنوان شعار سومین سالگرد شهادت شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان  انتخاب کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری «مرآه الجزیره»، شعار سومین سالگرد شهادت شیخ نمر از سوی همه رسانه‌های وابسته به مخالفان سعودی همراه با کلیپی منتشر شده است .این کلیپ به معرفی اندیشه شیخ نمر و پیامدهای شهادت وی اشاره دارد. مخالفان عربستان با راه‌اندازی این شعار تاکید می‌کنند که انتقام خون شیخ نمر دیر یا زود از ظالم گرفته خواهد شد. اعلام این شعار به عنوان شعار سومین سالگرد شهادت شیخ نمر، روز پنج‌شنبه گذشته و از سوی مخالفان عربستان صورت گرفت. در این شعار بر لزوم احیای سالگرد شهادت شیخ نمر در راستای زنده ماندن مظلومیت وی تاکید شده است؛ به گونه‌ای  که سالگرد شهادت او در مناطق مختلف جهان برگزار می شود و آزادگان و مخالفان رژیم آل سعود در سراسر جهان را گرد هم جمع می‌کند.
روزنامه اینترنتی «خبیر» در این باره نوشته: «کمپین بین‌المللی احیای سالگرد شهادت شیخ نمر دوم ژانویه تا دهم ژانویه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.» براساس اعلام فعالان سعودی، فلسفه شعار امسال، در چارچوب تاکید بر مظلومیت شیخ نمر قرار می‌گیرد. قرار است آیین سومین سالگرد شهادت شیخ نمر در ایران، انگلیس، روسیه، یمن و لبنان نیز برگزار شود. مقامات سعودی ژانویه ۲۰۱۶ شیخ نمر روحانی شیعه این کشور را به همراه سه جوان معترض، در منطقه «قطیف» عربستان به شهادت رساندند.