kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

ضرب و شتم وحشیانه دانش‌آموز سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا

2 افسر پلیس آمریکا در اقدامی نژادپرستانه در ایالت لوئیزیانا اقدام به ضرب و شتم شدید و وحشیانه یک دانش‌آموز سیاه‌پوست داخل یک دبیرستان کردند.



نژادپرستی دولت آمریکا علیه سیاه پوستان در سال‌های اخیر به شدت تشدید شده طوری که سیاهان آمریکا مجبور شدندجنبشی تحت عنوان «جان سیاهان ارزش دارد» به راه اندازند. سالانه پلیس آمریکا بیش از 1000نفر را می‌کشد که بر اساس گزارش‌ها بیشتر قربانیان نیز سیاه پوست هستند. از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهدکه آمریکا بیش از 2میلیون و 200هزار زندانی دارد و 4میلیون و 800 هزار نفر نیز به قید وثیقه آزاد هستند. بیشترین تعداد زندانیان آمریکایی را نیز سیاهپوستان تشکیل می‌دهند. در مناطق سیاهپوست نشین شهرهای آمریکا، از هر پنج جوان سیاه پوست چهار نفر در طول زندگی خود ممکن است به اتهام‌های مختلف دستگیر و گرفتار نظام قضایی شوند. کارشناسان علت این مسئله را نژادپرستی پلیس و دستگاه قضایی آمریکا می‌دانند.
در جدید‌ترین مورداقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه سیاهان ۲ افسر پلیس آمریکا در ایالت لوئیزیانا اقدام به ضرب و شتم شدید یک دانش‌آموز سیاه‌پوست در یک دبیرستان کردند.در ویدئوی منتشر شده از لحظه ضرب و شتم این دانش‌آموز دیده می‌شود که یکی از افسران پلیس این دانش‌آموز را بالای سر برده و به شدت بر زمین می‌کوبد. این افسر پلیس مدعی است که نوجوان سیاه‌پوست خود را به اسلحه وی نزدیک کرده بود در صورتی که در ویدئوی منتشر شده چنین ادعایی اثبات نمی‌شود.